Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Candy apple red strat


gitarmeg

Anbefalte innlegg

Hei

Har så vanvittig GAS på en candy apple red strat, og nå har januar stipendet kommet :)

Så det jeg lurer på er, hva anbefalles når du ikke har et budsjett på mer enn max 4k? Har sett på squier sin utgave sound1-squier har ikke klart å finne en MIM i rett farge :P

andre merker som anbefalles ? Vet at folk kommer til å anbefalle brukt, men er selv skeptisk til å kjøpe noe som andre har brukt før...

Spiller nå på en gibson sg og lurer i den anledning på om jeg vil merke enn svært stor forskjell i kvalitet dersom jeg kjøper squieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den Squieren du linket til fra Sound1, og den er et kupp til den prisen! Har også en Fender HW1 (USA modell), og Squieren er helt på høyde med den.

Du vil nok merke godt forskjell fra SG til en Strat, bare det at straten balanserer er jo en fordel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, det med å kjøpe brukt kan være veldig vanskelig for folk ja. Men angående spørsmålet ditt så vil jeg si at du kommer til å høre en helt stor forskjell.. Pickupene på din SG er humbuckers, og har mer kraftig og rund lyd. Gibson kvaliteten er også mye større enn Squier kvaliteten. En strat har som regel single coils og vil høres mer tynn og crispy ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å merke forskjell på hvordan gitarene er, tenkte mer på den faktiske kvaliteten på gitaren. At squieren ville føles elendig oppmot sgen :) takk for svar hørtes svært lovende ut...

Klar over at lyden er forskjellig, er no av det som kunne vært fristene å teste ut :)

Endret av gitarmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har så vanvittig GAS på en candy apple red strat, og nå har januar stipendet kommet :)

Så det jeg lurer på er, hva anbefalles når du ikke har et budsjett på mer enn max 4k? Har sett på squier sin utgave sound1-squier har ikke klart å finne en MIM i rett farge :P

andre merker som anbefalles ? Vet at folk kommer til å anbefalle brukt, men er selv skeptisk til å kjøpe noe som andre har brukt før...

Spiller nå på en gibson sg og lurer i den anledning på om jeg vil merke enn svært stor forskjell i kvalitet dersom jeg kjøper squieren?

Hvorfor i all verden er du skeptisk til å kjøpe noe som andre har brukt?

Jeg har kjøpt haugevis av gitarer brukt og aldri hatt et problem med at de har vært brukt, tror jeg har kjøpt 5gitarer nye i mitt liv så jeg er dårlig butikk for gitarsjappene.

For 4K kan du finne en OK brukt strat, ny for den prisen hadde jeg ikke vurdert hvis du er opptatt av kvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er du skeptisk til å kjøpe noe som andre har brukt?

Jeg har kjøpt haugevis av gitarer brukt og aldri hatt et problem med at de har vært brukt, tror jeg har kjøpt 5gitarer nye i mitt liv så jeg er dårlig butikk for gitarsjappene.

For 4K kan du finne en OK brukt strat, ny for den prisen hadde jeg ikke vurdert hvis du er opptatt av kvalitet...

Redd for å kjøpe "katta i sekken" viss du skjønner hva jeg mener... Men er egentlig enig med deg, er vel en fiks idee jeg har :P Har du noen gode forslag til brukte stratter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for å kjøpe "katta i sekken" viss du skjønner hva jeg mener... Men er egentlig enig med deg, er vel en fiks idee jeg har :P Har du noen gode forslag til brukte stratter?

Til 4k kan du vel finne Japanske Fender reissuer f.eks.

80Talls JV Squier kanskje men de begynner å bli vanskeligere å komme over brukt plus at prisen muligens blir litt høyere.

Skal veldig mye til før en gitar blir katta i sekken, -En elgitar er ikke en bil eller Pc liksom.

Ser bare fordeler; gitaren er ofte godt "innspillt" og treverket har satt seg/tørket enda lengre.

De eneste gitarene jeg har hatt problemer med at halsene har beveget seg endel på har vært nye(her er det jo selvsagt tilfeldigheter og..)

Det meste kan uansett en god gitarrep fikse og da kan du jo få en full overhaling og setup samtidig :)

Jeg har ikke tall på hvor mange usette gitarer jeg har kjøpt brukt og jeg har aldri fått en med et alvorlig problem..Kjenner heller ingen som har opplevd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.