Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frustrasjon rundt Boss FS-6


GHalvorsen

Anbefalte innlegg

Hei, etter å i lengre tid ha brukt en Boss FS-5U til alt mulig rart, begynte behovet å melde seg for flere. Jeg sjekket ut Boss FS-6 (den doble) og gikk for en slik. Problemet er imidlertid at denne har en latch-funksjon som krever strøm. Dette er sikker veldig morsomt hvis du er i akutt behov for dette, men for min del er dette en plage. Ikke bare sluker den strøm, men den har ingen mulighet for ekstern strømmating.

Siden jeg ikke har behov for noen latch-funksjonen, er det noen mulighet for at jeg kan bruke denne uten batteri? Det burde jo gå med tanke på at to stk. FS-5U ville gjort jobben? :huh:

På forhånd takk for gode svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min sorte Big Muff var det heller ingen adaptermulighet. Men så kom jeg over en kort kobling med vanlig 9 voltsbatteri "plugg" i ene enden og overgang til adapter i andre enden. Det funket som en drøm. Men nå klarer jeg ikke for mitt bare liv å huske hvor den kom fra. Vil tro de fleste velutstyrte musikkforretninger kan skaffe slikt.

Her er et bilde av hva jeg mener:

http://www.effectpowersupplies.com/ekmps/shops/stompbox/images/9v-battery-clip-adaptor-9-p.jpg

Endret av Bukowski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, Godlyd hadde iallefall lignende greier før :)

Ja, jeg har sett dem, og ser på det som en god nødløsning :) Men jeg tenkte i utgangspunktet på en mod som gjorde at den ikke trengte strøm i det hele tatt, med tanke på at ingen av funksjonene jeg bruker trenger strøm i utgangspunktet (jmf. FS-5U).

Men ellers takk for gode forslag og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bruke den uten strøm? Kanskje et skudd i blinde, og du har helt sikkert prøvd det, men jeg veit at det finnes noen enkle footswitch-pedaler som har strømkrevende funksjoner, men som likevel fungerer som switcher selv uten strøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bruke den uten strøm? Kanskje et skudd i blinde, og du har helt sikkert prøvd det, men jeg veit at det finnes noen enkle footswitch-pedaler som har strømkrevende funksjoner, men som likevel fungerer som switcher selv uten strøm :)

Ja, har testet:)Både uten batteri og med tomt batteri, men ingen signal=/

Men takk for bidraget uansett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.