Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Vibatrem


Anbefalte innlegg

Den gjør jobben og støyer ikke. To "modes", vibrato og tremolo med gode innstillingsmuligheter på begge. I og med at Sound1 har kampanje på Marshall-pedaler, så er de veldig billige. Det kan sikkert diskuteres lenge og vel bruk av komponenter vs. en pedal til 2 lapper, men den koster 395,- + frakt (halv pris) på Sound1, og bedre pedal til den prisen tør jeg nesten garantere at du ikke får. Det kan også godt hende at du får samme tilbud i andre butikker uten at jeg vet noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahem, host, host - ettersom jeg er den stolte eier av intet mindre enn 5 tremolo-dingser, og har prøvd enda flere, føler jeg meg forpliktet til å bidra med noen synspunkter... :blush:

Marshall sin Vibratrem er grei, helt grei, men ikke noe mer. Et bedre kjøp er etter min mening Danelectro CT-1 Cool Cat Tremolo, siden den ikke koster stort mer enn Vibratrem'en og har bedre lyd. Cool Cat'en er true bypass, mens Vibratrem'en er buffered bypass. På den annen side har ikke Cool Cat vibrato-funksjon, men jeg synes heller ikke Vibratrem overbeviser på det feltet. Etter ryktene å dømme har det også vært problemer med at Vibratrem-pedalene får en tidlig død, grunnet sjaber kvalitetskontroll (kun rykter, har dessverre ingen statistikk på dette).

Skal du ha en virkelig god tremolo som også kan finstilles til ulike lydkarakterer anbefaler jeg Vox Cooltron Vibravox (dessverre ute av produksjon), eventuelt Seymour Duncan Shape Shifter. Da er du riktig nok oppe i en helt annen prisklasse...

Hva slags tremolo er du ute etter - veldig myk sinuskurve, vanlig myk trekantkurve, hard firkantkurve, annet? Vil du ha rask chop-chop, eller veeeldig langsom "swamp tone"?

Et gammelt triks dersom du bruker tremolo-pedal er forøvrig å ha den på hele tiden, og sette speed til null når du ikke skal ha tremolo-effekt. Når du vil ha effekten fram dreier du bryteren oppover med foten (funker fint hvis knotttene er av chicken-head-typen), og øker volumet. Det gir også en fin effekt, og litt mer "levende" tone, dersom du setter pedalen til rask tremolo med liten nivåforskjell - du får en svak shimmer-effekt, omtrent som når en fiolinist bruker vibrato på en streng (dersom pedalen har vibrato-funksjon kan du bruke denne, men stilt på lave verdier gir tremolo litt av den samme effekten).

Jeg selger forresten et par tremolo-pedaler, siden jeg rydder litt for tiden: Tremolo-pedaler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.