Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste pickups i Ibanez RG8xxx?


DrJustice

Anbefalte innlegg

Hvis du skulle velge en Ibanez J.Custom RG8420Z eller RG8570Z basert på pickupene, hvordan ville du rangert de tre tilgjengelige kombinasjonene nedenfor. Gitarene har forøvrig bolt-on hals av laminert lønn og valnøtt med rosentre gripebrett og kropp av mahogny med lønn topp.

Variant A (RG8420ZD):

Hals : Seymour Duncan Jazz Model SH2

Bro : Seymour Duncan Custom 5 TB-14

Variant B (RG8570Z):

Hals : DiMarzio Air Norton

Midt : DiMarzio True Velvet

Bro : DiMarzio Tone Zone

Variant C (RG8570ZE)

Neck : EMG 85

Bro : EMG 81

Si gjerne din hjertens mening om både gitarene og pickupene - her er det meningen at det skal synses ivei :D

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DiMarzio opsettet leder så langt...

Jeg er ute etter både metallyd og litt softere klanger, og det DiMarzio trippeloppsettet burde være ganske fleksibelt. Jeg har lest at ToneZone skal være bra saker, og jeg har noen skiver hvor den er i bruk og det låter knallfint.

Frykten er at hele trekløveret tilsammen stjeler merkbart av sustainen... Det fenomenet er jo rapportert for S4570, men der er det også etter sigende en usedvanlig sterk magnet i ST1 pickupen i midten. Noen som har noe formening om dette?

Forøvrig droppet vel Herr Malmsteen DiMarzio nå nettop til fordel for Seymour Duncan. Ikke at det har noe med saken å gjøre (håper jeg).

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.