Gå til innhold
Nemiz

Lodde-diagram for strat

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en humbucker (bridge), en singlecoil-stacked humbucker (neck) og en vanlig singlecoil (middle), som skal inn i en strat. Trenger litt hjelp fordi jeg ikke kan så mye om gitar-elektronikk. Skal også installere en push/pull volum pot for coil-split. Har lett litt rundt etter lodde-diagrammer, men er litt usikker på hva jeg skal bruke. Jeg har et vanlig strat-plekterbrett, og der er det jo to tone poter og en vol pot. Er det like greit å lodde dette som vanlig strat-konfigurasjon, med to tone-kontroller? Eller bør jeg gjøre om dette, til evt. én tone-pot istedet? Hva slags kondensator bør jeg velge? .47 siden jeg har to humbuckere? Jeg er litt grønn her, så... :lol: Hvis noen kan finne et enkelt diagram til meg også, hadde det vært kjempeflott :) (Btw, potene er 500k)

Lodde kan jeg, så trenger ingen kommentarer om at jeg bør la være å gjøre det hvis jeg ikke kan lodde :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalen for HB er 0,022uF. Mange liker denne verdien på SC også. Eller noe derimellom.

To stk 0,022uF koblet parallelt gir 0,044uF så 2 stk med denne verdien gir fin mulighet til å teste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.