Gå til innhold
Kristoffer!

Fender Pro Junior!

Anbefalte innlegg

Hei! Vurdere å skaffe meg ny amp jeg! Har lest og hørt veldig mye bra om Fender Pro Junior.

Jeg har ikke prøvd den selv enda, så jeg lurer på om den spiller høyt med clean-lyd? Jeg har et effektbrett jeg alltid bruker, så jeg må vite om jeg kan spille rimelig høyt med den uten at den vrenger. (?)

Noen som har prøvd den, og eventuelt anbefaler den? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har nok temmelig lite cleanheadroom, dessverre. Har spilt på en Blues Junior, som er ganske lik, og den vrengte tidlig...

Trenger du høy cleanlyd er jo Twin Reverb nærmest bransjestandard, men den er jo dobbelt så stor og dobbelt så dyr :P

Evt. kan en Vibrolux funke... Eller Blues Deluxe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har nok temmelig lite cleanheadroom, dessverre. Har spilt på en Blues Junior, som er ganske lik, og den vrengte tidlig...

Trenger du høy cleanlyd er jo Twin Reverb nærmest bransjestandard, men den er jo dobbelt så stor og dobbelt så dyr :P

Evt. kan en Vibrolux funke... Eller Blues Deluxe!

Hmm, okei. jeg får sjekke de ut! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs korleis du definerar høg cleanlyd. Har hatt den ampen ein del år no, og brukar den som clean amp i fullt band utan problem. Vil anbefale deg å prøve ein, det er gode ampar i veldig praktisk storleik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elma

Det er cleanheadroom å hente ved å prøve ut andre rør. Jeg har en Peavey Classic 20 fra 1994 som jeg syntes vrengte for tidlig. Den hadde 2 stk. ECC83S rør i preamp. Jeg byttet det ene preamprøret til ECC832, og fikk vesentlig større cleanheadroom. Det ble byttet i posisjon V1. Sjekk Eurotubes.com. Mye tips å hente hos han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.