Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp


Alfi27

Anbefaling av amp  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken amp vil du anbefale?

    • Peavey Valveking 112
      14
    • Vox Valvetronix VTxx
      4
    • Marshall Haze 40
      6
    • Annen amp med x rør/modelleringswatt (post hvilken du stemmer på)
      13
    • Line 6 Spider IV xx
      1


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke 15w er høyt nok til bandøving i alle tilfeller, men i mange.

Du KAN jo spille med en 180w røramp hjemme og, men poenget er at de spiller som regel dårligere på lavt volum enn f.eks en 15watter. Derfor folk bruker attenuator.

Og det med å kjøpe brukt: Er det ikke mulig for deg å ønske deg penger og da si du skal kjøpe deg en gitarforsterker? Har jeg gjort mange ganger opp gjennom åra. Ønska meg at foreldrene "ble med" å betalte i noe jeg kjøpte som bursdagspresang. Da har man jo også muligheten til å legge litt ekstra i selv også!

Bra poeng det!

Da trenger jeg kanskje ikke noe mer enn 15-30 rørwatt, mtp at jeg ikke spiller i band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra poeng det!

Da trenger jeg kanskje ikke noe mer enn 15-30 rørwatt, mtp at jeg ikke spiller i band.

Nei 15w holder i massevis til øving hjemme! (RØR watt vel og merke) Er stor forskjell på rør og transistor watt!

Derfor du ser at watten er veldig lave på enkelte amper i forhold til andre i samme prisklasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

Men gå å prøv forterkerene først for all del! Tiny Terror har en veldig "vintage" lyd i mine ører. Altså sånn 60-70talls rock lyd. Så gå rundt i butikker, prøv forsterkere. Finner du noen du liker så ser du om du finner dem brukt på nettet.

Jeg har aldri møtt en butikk som ikke har latt meg prøve forsterkere alene. Som regel henger aldri en selger over deg heller, så det er ikke noe skummelt! :)

Men ikke tro at en 50w spiller BEDRE enn en 15w. Det trenger ikke være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.