Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkasse


Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig med en hjemmesnekret gitar, og vurderer om jeg skal lage en kasse til den eller om jeg bør kjøpe en som er ferdig. Gitaren har form som en PRS Custom 24, men den har gjennomgående hals, så jeg er litt usikker på om den vil passe i en PRS-kasse. Tenker at jeg bør ha en skikkelig flightcase, og trenger derfor tips til hvordan denne kan/bør lages, og hvor jeg kan handle deler. Noen som kan bistå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ferdig...! Det blir rimeligst, samt det gir også en fornuftig bruktverdi om du ønsker selge.

7 mm vannfast kryssfiner og flightdeler koster flesk. Jeg har funnet at Clas Ohlson har det man trenger av aluminiumsdeler til et slikt prosjekt. Dessverre jobber det alt for mange pengetellere i det firmaet så dem bestiller alle skinnene klippet på en alt for kort lengde slik at man må skjøte på lengde. Noe som foruten det estetiske også svekker kassekontruksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt. Har sett at 4sound selger flightcase for rundt 1300,- og oppover, så det spørs om det er mulig å lage det billigere selv. Denne kassen (til 1300) ser ikke spesielt forseggjort innvendig, og er mer en kasse som er laget for å kunne passe alle typer el. gitarer. Ellers har jeg sett at flere merker selger mer forseggjorte kasser for rundt 2000,- og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.