Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slash anyone?


Gluke

Anbefalte innlegg

Kan ikke ha en Bluesbreaker med 6 knotter vet du vel.

En 1962 Bluesbreaker skal være med tremolo, og ha 8 knotter,

hvis ikke er det ingen Bluesbreaker.

I know, snakker kun om topper. Hvis jeg får plass i chassis til deg jeg vil skal jeg bygge min egen Slash amp og det blir sju knotter men den siste havner bak eller inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg ikke sett noen av videoene (orker ikke) men når jeg som 14-15 åring greide å oppspore at Slash brukte en 1959 trem. på AFD (særoppgave på ungdomsskolen i 1992-93) så kan jeg ikke fatte at Marshall begynner sin søking med en 2203.

Men den modden som ble gjort på den 1959en kan vell kansje fått ampen til å ligne mere på en 2203 enn en 1959T, 2203 er jo tross alt en videremodifisert 1959.

At artister driver med litt sell out skjønner jeg godt, idag så er piratkopieringen langt over det nivået var før og inntjeningen på platesalg er ikke det samme(om man går den tradisjonelle veien)...tror alle og en hver her hadde gått med på å selge en amp eller en mikk ekstra om dette var med på å presse navnet sitt inn i musikkhistorien og skape en kariere...

Tror ikke jeg ville ha gjort det for en hver pris, men føler heller ikke at Slash selger seg helt ut...kan også hende at han har sagt ja til dette bare for å være med på denne reisen tilbake i tiden og se hva det var han spilte på under den perioden.

Men nå har han jo også sakt det at det som gjør størst forskjell(for han) er hvor Marshallen hannes står og i hvilket rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun fordi den 2203 toppen (#34 også modda) er det Slash som eier. Den ble brukt på UYI. Toppen som ble brukt på AFD er det ingen som vet hvor er. Det gjør det seff mye mer spennende og myten komplett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kun fordi den 2203 toppen (#34 også modda) er det Slash som eier. Den ble brukt på UYI. Toppen som ble brukt på AFD er det ingen som vet hvor er. Det gjør det seff mye mer spennende og myten komplett.....

UYI, og alt etter der ble vel spilt på silver jubilee 2555 (Som slash laga en signatur amp ut av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøø, nei.

Slash eier ikke toppen som ble brukt i AFD (#36), den ble hentet tilbake av Glenn Buckley i '87 til S.I.R som ut leide ampen til slash for å recorde afd.

Deretter søkte slash etter en (mest mulig)tilsvarende amp, og kom frem til 2555, altså silver jubilee.

Use your illusion ble spilt inn på en jcm800 med 65/50 output.

Live setup etter AFD bestod av Silver Jubilees, og i '96 ble 2555SL (slash signatur amp) produsert, som var basicly en vanlig 2555. Dette ble også brukt i studio i snakepit perioden, samt en del i Velvet Revolver, der han også brukte Vintage Modern og vox ac30.

Live setup etter snakepit bestod av 2555SL og vintage modern.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst til det, men samtidig vil jeg beholde jcm800'en orginal :o

i dont know what to do!

34 er jo bare et par små ting og 6550, 36/39 er jo litt mer. Men det eneste riktige er jo seff å kjøpe en til, ha ha ha. I dag tror jeg det ble litt mye kaffe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.