Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Slash anyone?


Gluke

Anbefalte innlegg

I og for seg helt enig. Syntes også det er litt merkelig at Marshall skal slippe en am basert på en mod de jo strengt talt ikke har hatt noe med å gjøre. De fleste kjente amp byggere har jo starta med å modde marshaller. Skal de begynne å selge SLO og crunch modda 2203er også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må og må, har vel vist seg at den mest myteomspunnede Marshalllyden som folk modda seg blå for å etterligne var en bone stock plexi.

EVH :)

Han sa i et intervju at han fortalte Jose Arrendondo at han kunne si at han modda den for å hjelpe businessen til J.A som var en kompis!

Er vel mange som har sett den Plexi`n i senere tid og fastslått at det ikke var gjort noe nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææhhhh jasså 4 input sier du? Det husker jeg ikke noe av..... Ææææææææææææh ok.

Skjønner ikke helt hva de driver med her. Det det er jo hverken #39 eller #36 men Slash sin modda 2203. Oh well. Kan de ikke bare ringe S.I.R å leie den rette ampen da for helvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tim Caswell er på Metro Amp forumet, og de fleste der lurer på hva som foregår.

#39 var en PTP 1959T som Caswell modda, og #36 var en PTP1959 som Levi modda som en kopi av #39.

Marshall går nå også mer i retning at de skal glenskape lyden fra AFD i samarbeid med Slash i en ny forsterker,

og er ikke like hissige på å hevde at de skal gi ut #39 eller #36 som Slash amp.

Det kan de jo ikke være heller når utgangspunktet ikke er en amp med originalmodden, men en JCM800 2203 som Slash har får modda.

Verken Caswell eller Levi er kontaktet av Marshall i forbindelse med utgivelse av ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tim Caswell er på Metro Amp forumet, og de fleste der lurer på hva som foregår.

#39 var en PTP 1959T som Caswell modda, og #36 var en PTP1959 som Levi modda som en kopi av #39.

Marshall går nå også mer i retning at de skal glenskape lyden fra AFD i samarbeid med Slash i en ny forsterker,

og er ikke like hissige på å hevde at de skal gi ut #39 eller #36 som Slash amp.

Det kan de jo ikke være heller når utgangspunktet ikke er en amp med originalmodden, men en JCM800 2203 som Slash har får modda.

Verken Caswell eller Levi er kontaktet av Marshall i forbindelse med utgivelse av ampen.

En stund siden jeg var innom metro så den tråden gikk meg hus forbi. Der ligger det jo layout til Caswell modden som han til og med verifiserer. Joho frem med loddebolten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at hele denne AFD100 saken irriterer meg grenseløst.

Når historien om hvilke amp som ble brukt er kjent og hvem som gjørde modden er kjent syntes jeg det er jævlig dårlig av Marshall å lansere noe sånt uten å ta kontakt med de involverte annet enn Slash som tydlighvis knapt husker han spilte på plata. I tillegg er jo denne modden relativt heftigs så kretsen er på ingen måte noen standard Marshall lenger. Det står tre surrehuer med hode nedi #34 å jatter... Hvorfor finner dem ikke bare ut hva som skjedde med #36 og #39. Det er ihvertfall sikker underholdende lesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter ikke AFD rimelig standard Marshall da? Finn deres egen lyd istedet... :rolleyes:

Nei og helt enig, men som forsterkerbygger er det moro å lære om sånt. Som gitarist har jeg ingen bruk for det. Det er litt spes gain på AFD og det skjønner du hvis du ser på layout'en til Caswell modden. Den har mer gain enn f.eks en vanlig 2203 eller #34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at hele denne AFD100 saken irriterer meg grenseløst.

Når historien om hvilke amp som ble brukt er kjent og hvem som gjørde modden er kjent syntes jeg det er jævlig dårlig av Marshall å lansere noe sånt uten å ta kontakt med de involverte annet enn Slash som tydlighvis knapt husker han spilte på plata. I tillegg er jo denne modden relativt heftigs så kretsen er på ingen måte noen standard Marshall lenger. Det står tre surrehuer med hode nedi #34 å jatter... Hvorfor finner dem ikke bare ut hva som skjedde med #36 og #39. Det er ihvertfall sikker underholdende lesning.

Hmmm... la oss gå litt tilbake i tid. Til den gang dem bygde sin første komersielle røramp for gitaristen.

Man ser for seg et par karer med hodet ned i chassie til bassamp....

...aner vi et mønster i Marshall sine 'utviklings' metoder her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, skjønner ikke hvorfor han plutselig skal lage alle disse signatur produktene!

Synes det er på kanten til at han er sell-out!

Isåfall så har Steve Vai & Joe Satriani "sold out" for leeeenge siden...

Alle ser ut til å hakke på Slash fordi han har en del signaturmodeller som kom ut med ganske kort mellomrom, mens det er flere gitarister der ute som har SINNSYKT mye mer signatur-utstyr enn Slash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er litt artig at caswell rykker ut og støtter byggerne på metroforumet. han verifiserer hovedtrekkene i layouten, men på hoffmanforumet innrømmet han at det var etpar detaljer ved #39 han ikke husket

Ja men hvem faen husker no fra 1985 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.