Web Analytics
Gå til innhold
Satisfaximus

Gitarbutikker i NY/LA

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt meg en tur til New York og Los Angeles/Santa Barbara i mars. Jeg vurderer sterk å kjøpe med deg en gitar hjem.

Noen som vet om noen bra butikker i disse byene?

Jeg er hovedsaklig ute etter brukte gitarer. Har ikke bestemt meg for merke eller type, men har lyst til å finne noe gammelt og spennende. For eksempel en semi-acoustic som Jack Whites gode, gamle kay.

Så må nødvendigvis ikke være en ren gitarbutikk, men et sted brukte gitarer er å oppdrive.

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil dra til en butikk med kundeservice, så hold deg unna Guitarcenter. Hører hele tiden at folka som jobber der har NULL peiling.

Sjekk ut Piney Hills Studio:

http://www.pineyhillsstudio.com/

Han er på samme forum som meg, og er skikkelig hyggelig. Serviceinnstilt som få :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg vurderer sterk å kjøpe med deg en gitar hjem.

Jeg tar gjerne i mot en gitar=) Men som nevnt ovenfor GuitarCenter. De pleier noooen ganger å selge brukt også hvis jeg husker riktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Los Angeles/Santa Barbara i mars. Jeg vurderer sterk å kjøpe med deg en gitar hjem.

Hvor lenge skal du være der og har du tilgang på bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. burde kanskje nevnt at dette er en del av en lengre backpackertur. Derfor er ikke budsjettet allverdens. så jeg er ikke ute etter en '52 Goldtop eller noe. Men noe litt spennede, fin suvernier som også kan spilles på. Derfor lurte jeg kanskje om noen visste om steder man kan finne sånt. De store kjedene er vel ikke det beste stedet for slikt. Budsjettet kan kanskje strekke seg mot 6000 maks.

quote name='Gluke' date='15.01.2010 - 09:03' timestamp='1263542623' post='388731']

Hvor lenge skal du være der og har du tilgang på bil?

Ankommer LAX på morgenen og drar rett til SA samme dag, drar tilbake til LA ettermidagen dagen etter, hvor jeg blir 3 dager til. Har en kamerat i LA med bil, så ja har tilgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ankommer LAX på morgenen og drar rett til SA samme dag, drar tilbake til LA ettermidagen dagen etter, hvor jeg blir 3 dager til. Har en kamerat i LA med bil, så ja har tilgang.

Da ville jeg kanskje sjekket Pawnshops rundt i Hollywood området. Det lå en fet bruktsjappe på La Cienega men den er visst stengt.

Du kan også følge med på Craigslist og Recycler.com og sjekke det lokale bruktmarkedet litt før du kommer og så evt dra å se på noe når du er der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden denne tråden handler om dette skriver jeg bare her: Jeg skal til LA,Hollywood rundt 11 februar eller noe, og har tilgang til bil osv. Noen fete gitarsjapper med billige brukte gitarer osv i området? Skal også til San francisco.

Endret av Anselmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil dra til en butikk med kundeservice, så hold deg unna Guitarcenter. Hører hele tiden at folka som jobber der har NULL peiling.

Sjekk ut Piney Hills Studio:

http://www.pineyhillsstudio.com/

Han er på samme forum som meg, og er skikkelig hyggelig. Serviceinnstilt som få :)

Tull og tøys, gutta og jentene på guitar center manhattan er veldig serviceinnstilte og har peiling, har handla der flere ganger. Melodymakern som står i signaturen kjøpte jeg der brukt for 300$. greia er at på guitarcenter får de ansatte kommisjon på det de selger, det hjelper godt på servicen. Nå har jeg bare vært på gc i NY, chicago (der jeg er akkurat nå) og san francisco, har ingenting å utsette på servicen der hvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.