Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassisten til vai?


Peri

Anbefalte innlegg

Hvem er det som spiller bass for Vai på G3 dvden? Jeg er ikke så god på bassister....

Uansett, han var skikkelig ræva synes jeg. Plastikkvrengen hans var stygg, og de billige 3-fingretriksa ble fort oppbrukt. Soloene hans var jo ikke annet enn at han spilte fort opp og ned med tre fingre. Hørtes i alle fall slik ut for meg. Er han egentlig en dyktig og annerkjent bassist? Uansett synes jeg det er rart at Vai har med en så harry fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy Sheehan heter han. Har spilt i Mr. Big, DLR band, Talas... Han er vel den eneste rockebassisten som er skikkelig god og kul! Sammen med Vai i DLR band doblet han mange av linjene til Vai, og bare det er ingen spøk. Må vel kunne si at han er både dyktig og anerkjent. Harry? Aner ikke hva det utrykket betyr, men for at det skal stemme må det være ensidig positivt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"the greatest bass-player who ever tread this planet" ..

that pretty well covers it ...

nix!!!! Jaco var bedre...

Selvfølgelig.

Hehe, ser ut som jeg blir nedstemt her.

Men jeg synes fortsatt han er skikkelig kjip, ialle fall på den dvden. Har dere sett den?

Og harry? Vel, det jeg mener er harry er soloene hans....Hør på dem da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes fortsatt han er skikkelig kjip, ialle fall på den dvden. Har dere sett den?

Og harry? Vel, det jeg mener er harry er soloene hans....Hør på dem da vel.

Skal støtte deg på et par ting. Jeg er av den oppfatning at en artist må opparbeide seg en trygghet hos lytteren. Gjennom den tryggheten kan artisten spille hva som helst uten at lytteren skjærer grimaser eller føler seg pinlig berørt på artistens vegne. For alle som har hørt Sheehan før i ulike band finnes denne tryggheten, og kjennere vet hva han kan som bassist. Sheehan på sin side er sannsynligvis veldig klar over at mange som stiller opp på G3 konsertene i år har ventet lenge på Vai/Sheehan kombinasjonen. Det har i lengre tid florert med spørsmål om når de igjen skal spille sammen. Et viktig aspekt av denne forventningen er DLR platene fra 80-tallet, og det superteamet de utgjorde på den tiden. DLR bestod av David Lee Roth/vokal, Gregg Bissonette/trommer, Steve Vai/gitar, Billy Sheehan/bass. Denne G3 turnéen er mye i samme ånd som DLR. Altså mye show og heftig spilling. Virtousitet på mange plan. Jeg tror dette er en viktig årsak til hvorfor han spiller som han gjør på DVD'n.

Har du hørt soloplata til Billy Sheehan - Compression - ville du hørt en annen side av hans basserier. Men igjen, kjennskap til utgangspunktet er en stor fordel for akkurat denne delen av G3 '04.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.