Web Analytics
Gå til innhold
MrsHicks

Crybaby + Pocket POD

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor Crybabyen min ikke vil funke når jeg kobler den på pocketPOD?

Har ingen amp tilgjengelig atm så får ikke sjekket om det er pedalen det er noe feil med. Noen som har prøvd noe lignende? Boss DS-1 pedalen fungerer fint på PODen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utdyp hvordan den er koblet til...

Det skal i prinsippet fungere hvis du kobler gitar -> crybaby -> pocketpod -> amp/hodetelefon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er koblet akkurat sånn, gitar -> crybaby -> pod -> headset.

Syns det er merkelig at det ikke fungerer, kan det ha noe med instillingene i poden? Pedalen slår seg fint av og på, men gir ingen effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler at du prøver å koble gitar -> Crybaby -> en vanlig amp. Vet du at Crybabyen fungerer? og at kabelene er i orden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal være iorden, med mindre det har skjedd noe på veien fra butikken og hjem (testet samme pedal som jeg kjøpte), og kablene fungerer med alt annet.. Ser vel ut til at jeg bare må smøre meg med tålmodighet til jeg får prøvd den med en amp da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt, men sjekka at crybabyen har strøm?

Den har fått både strøm og nytt batteri, og lyden fra gitaren går fint igjennom den og til poden, det skjer bare ikke noe mer :S crap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at du har koblet inn på riktig side? Man må utelukke det åpenbare først :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har til tider hendt med min wah at den ikke skrus ordentlig på ved fottrykk.. En liten longshot her, men du kan prøve å trykke inn knappen godt med fingeren og se om det funker.

Kommer det lyd gjennom pedalen når den ikke er på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har til tider hendt med min wah at den ikke skrus ordentlig på ved fottrykk.. En liten longshot her, men du kan prøve å trykke inn knappen godt med fingeren og se om det funker.

Kommer det lyd gjennom pedalen når den ikke er på?

Da har jeg prøvd det med knappen også.. Det kommer ingen lyd igjennom når den er avskrudd, skrur på, mye gitar, men ingen waaaah uansett hvor mye jeg tråkker og vrikker på den.. Prøve den igjen på en ordentlig amp får bli løsningen, ettersom ingen ser ut til å ha erfaringer (eller problemer) med å koble den til en liten pod. Men takk for tips folk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.