Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

støy i GW strat


dominus

Anbefalte innlegg

Har en Guitar Workshop Strat som jeg har hatt i 20 år. Flott fjøl. Men det har hele tiden vært "jordingsstøy" i denne fjøla.

SÅ;

Jeg kjøpte nye potmetre, ny pickupvelger og nye kabler. Samme jævla støyen.. Jeg har jordingledning både til tremolofjærene og til stolen.

HVA søren er det jeg overser?? Kan det være mikkene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To spørsmål:

1. Er pickupene stilt veldig høyt, dvs opp fra gitarkroppen?

2. Hvordan endrer støyen seg når du beveger gitaren i forhold til ampen (avstand og vinkel)?

1: JA. halsen har en relativt "hard vinkel" kontra kroppen så stengene "kysser" båndene. bruker en Kahler tremolo btw. strengene er 11 mm over plekterbrettet, mot 7 mm på min Fender strat.

2: Støyen er der uansett hvor jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig merkelig ut. Hvorfor mener du det er negativt med skjerming?

Gjelder med alle gitarkabler?

Forsøkt å koble vekk en og en pickup?

Forsøkt å skifte om de to ledningene på outputjack? (Skal ikke ha noe å si, men har lest om at det faktisk har fikset problemet. Hvorfor skjønner jeg ikke)

Skjerming er flott og fint :-) Jeg mente det dithen at om jeg ikke hadde skjermet ville det kanskje være en logisk grunn til all støyen.

Jeg bruker Klotz La Grange kabel. Og det er likt på 9 og 3 meter.. desverre

Nei. La sånn flid i lodding og fandens oldemor at jeg gidder ikke det..

DET skal jeg prøve. Det er vel det eneste jeg ikke har gjort, foruten å gå for aktiv elektronikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo få forskjell i støynivå hvis du berører de jordede enhetene. Et eller annet her virker som en "støysenderantenne", og man må finne ut hva det er. Jeg regner videre med at du har forsøkt i et annet hus, på en annen forsterker og så videre.

Bare et spørsmål- det er ikke tilfeldigvis aktive EMGS i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du loddet? Er det noen jordsløyfer? Gjorde den tabben selv her, med jordsløyfe mellom tone og volumpot, siden jeg ikke tenkte på at de allerede var jordet pga av skjerming.

Hvordan jeg loddet? oops.. brukte Mundorf sølv loddetinn.. riktig temp, forsølving og i det hele tatt. Conductix-Wampfler skjermede datakabler av ekstremt høy kvalitet.

Og ja; jeg har en jordsløyfe mellom alle tre potmetre og pickupvelger videre til jack og bridge..

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo få forskjell i støynivå hvis du berører de jordede enhetene. Et eller annet her virker som en "støysenderantenne", og man må finne ut hva det er. Jeg regner videre med at du har forsøkt i et annet hus, på en annen forsterker og så videre.

Bare et spørsmål- det er ikke tilfeldigvis aktive EMGS i den?

Når jeg tar på strenger eller annet metall på kroppen opphører støyen.. Det er det som gjør meg så forvirret..

Jeg bruker Kent Armstrong mikker.. http://www.gitarist.no/ds_product_info.php/cPath/43_198_115/products_id/68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at støyen blir borte når delene berøres, er et godt tegn. Da betyr det at delene er jordet. Har ikke noen flere forslag i farten ut pver det jeg har nevnt. Regner med at du også har koblet pickupene dine som humbuckere. En gitar med singlecoils som ligger "helt alene for seg selv" vil unektelig støye litt, uansett hvor godt den er skjermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at støyen blir borte når delene berøres, er et godt tegn. Da betyr det at delene er jordet. Har ikke noen flere forslag i farten ut pver det jeg har nevnt. Regner med at du også har koblet pickupene dine som humbuckere. En gitar med singlecoils som ligger "helt alene for seg selv" vil unektelig støye litt, uansett hvor godt den er skjermet.

[/quote

de er koblet etter skjemaet til Armstrong.. Og her er det MYE støy.. ja ja.. hva er livet uten utfordringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan muligens virke litt "out there":

Jeg har gjort mange jobber i studio over mange år, og har etterhvert blitt komfortabel/vant med at uansett hvilken gitar og oppsett jeg bruker så blir det støy. Løsninga for meg har vært å lage en link mellom jordingspunkt på gitaren (bro feks) og kroppen min (ankelen funker bra). Har opplevd støy uansett hva jeg bruker, gitarer med humbuckers, EMG's, Lace sensors etc etc. En tekniker i PUK (danmark) studios sa at det var noen gitarister som simpelthen måtte jordes pga av egen-stråling, og det var han som kobla meg sammen med gitaren = null støy! ...... Uansett, det funker å jorde megselv på nevnte måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan muligens virke litt "out there":

Jeg har gjort mange jobber i studio over mange år, og har etterhvert blitt komfortabel/vant med at uansett hvilken gitar og oppsett jeg bruker så blir det støy. Løsninga for meg har vært å lage en link mellom jordingspunkt på gitaren (bro feks) og kroppen min (ankelen funker bra). Har opplevd støy uansett hva jeg bruker, gitarer med humbuckers, EMG's, Lace sensors etc etc. En tekniker i PUK (danmark) studios sa at det var noen gitarister som simpelthen måtte jordes pga av egen-stråling, og det var han som kobla meg sammen med gitaren = null støy! ...... Uansett, det funker å jorde megselv på nevnte måte.

hmmm-- veldig godt poeng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.