Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Snodig uttalelse om gitar i butikk


JanE

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til trådstarter.

Det at en "utstillings"-gitar går til full pris er helt ok, så lenge det ikke er skader på gitaren.

Det at han lar deg gå ut av butikken med en defekt gitar er jo helt hinsides, så fremt ikke du selv har sagt at du fikser det med glede, og at det er helt ok for deg.

Hadde det vært meg hadde jeg:

1. bedt om avslag i pris

2. bedt de fikse det

3. sagt at jeg fikser det gjerne selv, dersom det er greit for butikken, uten at det går utover garantien på gitaren.

Høres ut som en idiot av en selger, som ikke har noe i servicebransjen å gjøre.

var det bare en løs lodding/mutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter.

Det at en "utstillings"-gitar går til full pris er helt ok, så lenge det ikke er skader på gitaren.

Det at han lar deg gå ut av butikken med en defekt gitar er jo helt hinsides, så fremt ikke du selv har sagt at du fikser det med glede, og at det er helt ok for deg.

Hadde det vært meg hadde jeg:

1. bedt om avslag i pris

2. bedt de fikse det

3. sagt at jeg fikser det gjerne selv, dersom det er greit for butikken, uten at det går utover garantien på gitaren.

Høres ut som en idiot av en selger, som ikke har noe i servicebransjen å gjøre.

var det bare en løs lodding/mutter?

Uten at jeg har skrudd opp å sett vil jeg tro det muligens var en dårlig jack. Vet ikke sikkert, men jackpluggen var nå ikke løs, den var skrudd fast som den skal. Hadde jeg vært meg ville jeg gjort som deg vanligvis. Det artige, og poenget med at jeg la det ut på forumet, var at han sa at dette måtte jeg regne med på utstillingsmodeller. Blant annet fordi gitarer ikke har låsemuttere. :rolleyes: Og etter det så gadd jeg rett og slett ikke å diskutere med karen noe mer. For all del, det er mulig det er jeg som er helt på jordet, men i dette tilfelle trur jeg egentlig ikke det.

Hvis jeg absolutt måtte ha gitaren ville jeg vel lagt litt mer godvilje til :) Siden det var et tilfelle av GAS klarer jeg meg uten. Har stilt det behovet med å bestille ny pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg leste litt feil i din første post, jeg leste at du gikk ut av butikken med gitaren :)

bra du ikke kjøpte noe der :)

Jeg har kjøpt noe der før da. En Epiphone Firebird. Den gangen satt de den ned fra 6500,- til 4500,- uoppfordret. Fordi de hadde to hengende på hylla. Merkverdig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjenner meg igjen i mange av situasjonene folk har beskrevet her. Det virker for meg som om mange som jobber på slike forretninger (spesielt i gitaravdelingene, dessverre) oppfører seg utrolig overlegne. Har spesielt opplevd dette på tre45 i Trondheim, når jeg skulle ha handla diverse ting. Nå har jeg da heldigvis lært meg hvilke selgere som faktisk vet hva de driver med og ikke oppfører seg som selvgode idioter så da venter jeg bare på dem. Jeg har altså opplevd SÅ mange ganger at jeg spør en selger om noe han egentlig ikke har så god peiling på, og istedet for å henvende meg til noen andre eller være litt mer beskjeden, havner han med engang på defansiven og prøver å latterliggjøre meg osv. Heldigvis finnes det fortsatt noen kvalitetssjapper med god service (godlyd.no f.eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i mange av situasjonene folk har beskrevet her. Det virker for meg som om mange som jobber på slike forretninger (spesielt i gitaravdelingene, dessverre) oppfører seg utrolig overlegne. Har spesielt opplevd dette på tre45 i Trondheim, når jeg skulle ha handla diverse ting. Nå har jeg da heldigvis lært meg hvilke selgere som faktisk vet hva de driver med og ikke oppfører seg som selvgode idioter så da venter jeg bare på dem. Jeg har altså opplevd SÅ mange ganger at jeg spør en selger om noe han egentlig ikke har så god peiling på, og istedet for å henvende meg til noen andre eller være litt mer beskjeden, havner han med engang på defansiven og prøver å latterliggjøre meg osv. Heldigvis finnes det fortsatt noen kvalitetssjapper med god service (godlyd.no f.eks.)

Akkurat den beskrivelsen du har der, den har jeg opplevd selv MANGE ganger også !

Sorry offtopic, men:

De som virkelig kan det med service, er folka som jobber på min lokale Spaceworld, hvis jeg bare stikker innom og spør om hva som er det nyeste og tøffeste innen spill på PS3 f.eks, er selgerne kjempeintresserte, forteller meg mye om hvordan type historie spillene har, gameplay osv. Og selv jeg, som er over middels intressert i dataspill, må innrømme at dem som jobber der, kan MYE mer enn meg, når det kommer til spill... Og hver gang jeg handler ett spill etter anbefaling fra folka som jobber der, er jeg nesten alltid fornøyd. Det samme intrykket får jeg desverre sjelden når jeg handler gitarutstyr i gitarbutikker.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg enig i. Jeg tok med Glorocasteren til den lokale musikksjappa, sånn for å vise den fram til han som jobbet der. Merkelig av en kunde, kanskje. Jeg hadde nevnt at jeg holdt på med noe "snurrig" på forhånd.

La meg si det slik, jeg fikk den nesten ikke tilbake. Noen av de som jobber i butikker lever og ånder for gitarer, sånn som meg, eller la meg si oss. Det er bra.

Jeg har kjøpt flere gitarer i butikken, alle har vært perfekt satt opp, og prisen har vært OK. Personlige relasjoner skal man ikke kimse av.

Det er klart at sånt blir veldig personavhengig. Den dagen han fyren slutter, og den ansetter en dyktig selger som har pushet kjøleskap på Elkjøp, blir det ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å rettferdiggjøre dårlig service, men...

Man skal ikke glemme at det er mennesker man har med å gjøre.

Dem har gode og dårlige dager akkurat som oss. Og som mennesker flest

liker dem bedre å hjelpe en hyggelig og ydmyk kunde enn en som vet hva

som gjelder. For eksempel kan det være lurt å stille spørsmål slik at

man inviterer motparten til å søke opp manglende svar.

Vet du hvilke rør som er benyttet i utgangstrinnet?

vs

Står det noe i manualen om hvilke rør som er benyttet i utgangstrinnet?

Med første spørsmål kan en hårsår person med en dårlig dag og manglende svar gå i revers selv om spørsmålet ikke er ment personlig.

Versjon to har avpersonalisert spørsmålet og en person med en dårlig dag må i tillegg være lat om vedkommende ikke følger opp for å finne svar.

Og som ellers ved vanlige menneslige relasjoner gjelder førsteinntrykk kanskje mer enn andre steder nettopp i detaljhandelen med personlig kundekontakt. En selger skal bruke tiden sin riktig, men noen gang feilberegner dem. Så når jeg kommer inn med dress og slips og skal betjenes av poden bak disken med pearsing i nesa og tatovering på halsen tror han mulgens at jeg skal til glassmoteret med Gibson Historic og sikle. Han hater meg allrede som pesten fordi han selv ikke har råd. Jævla kapitalistsvin er jeg. Lite aner han at jeg har parykk med langt hår og sort sminke hjemme på loftet klar for vår neste gigg. Og at tatovering min dekker hele ryggen og jeg har spilt i metallband med onkelen hans.

...tror det er leggetid nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den beskrivelsen du har der, den har jeg opplevd selv MANGE ganger også !

Sorry offtopic, men:

De som virkelig kan det med service, er folka som jobber på min lokale Spaceworld, hvis jeg bare stikker innom og spør om hva som er det nyeste og tøffeste innen spill på PS3 f.eks, er selgerne kjempeintresserte, forteller meg mye om hvordan type historie spillene har, gameplay osv. Og selv jeg, som er over middels intressert i dataspill, må innrømme at dem som jobber der, kan MYE mer enn meg, når det kommer til spill... Og hver gang jeg handler ett spill etter anbefaling fra folka som jobber der, er jeg nesten alltid fornøyd. Det samme intrykket får jeg desverre sjelden når jeg handler gitarutstyr i gitarbutikker.

Da traff du feil mann på feil butikk, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og bassisten var på Musikkbørsen(Eller 4Sound som det heter nå) og han skulle prøve en bass.

Da han skulle plugge i kabelen oppdaget han at det var en av de som man må presse hardt inn som gjør at kabelen sitter bedre.

Det var ikke et problem siden han brukte sånne selv, så han viste hvordan man skulle buke dem.(Han fikk den i julegave av meg, jeg fikk en brukt stereokabel som han hadde tatt fra skolen som ikke funket :P ) Men da han skulle plugge den i, gikk det bare ikke og han prøvde og presse ganske hardt. Tilslutt spurte vi om hjelp og forklarte situasjonen og sa at vi helst ikke ville ødelegge noe utstyr(de er litt strenge på slikt, forståelig da). Da svarer han "Ja, men det gjør ingenting om du ødelegger den, for da må du jo kjøpe den!". Jeg og bassisten så bare rart på hverandre. Det var ment som en spøk, men den var veldig dårlig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen få ansatte i musikkforretninger som sikkert er flinke musikere med kunnskaper om utstyret de skal selge, men som mangler sosiale ferdigheter og serviceinnstilling. Jeg har støtt på et par av disse som nærmest er fiendtlige mot kundene, men de aller fleste ansatte er greie hvis man viser folkeskikk og spør før man plukker en gitar ned fra stativet. Men noen få råtne epler finnes. Til deres forsvar skal det sies at enkelte gjenger betrakter den lokale musikksjappa som et øvingslokale og er til sjenanse for de ansatte og kunder som faktisk er der for å kjøpe noe.

Jeg tror at tingenes tilstand er bedre nå enn den var for noen år siden. Konkurransen fra nettbuktikkene er så sterk at de lokale musikkforretningene er nødt til å behandle de lokale kundene med respekt for å holde på dem.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.