Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets NAMM nyheter fra Suhr


Gluke

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg skal fram til er at det å pleke gitaren ikke er noen garanti for at en gitar er av god kvalitet.

Ellers lytter jeg akkurat like mye til reklamen fra Suhr og Pete Thorn som jeg gjør til reklamen fra Elkjøp.

Hvis den er like bra som en Suhr Custom Modern, vil jeg se det i en litt mer uavhengig objektiv test.

Og hvis den er så bra, så kan jeg ikke forstå at Suhr kommer til å selge noen flere Custom gitarer til det tredobbelte av prisen.

Jeg kjøper aldri en gitar jeg ikke har prøvd selv. Det anbefaler jeg ingen andre å gjøre heller. Dette er som sagt en post om nyheter på NAMM og Pete Thorn er foreløpig den eneste jeg vet om som har prøvd gitaren. Om dette er en god ide vil bare tiden vise.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri en gitar jeg ikke har prøvd. Det anbefaler jeg ingen andre å gjøre heller. Derfor mener jeg folk skal tenke seg jævlig godt om før de bestiller custom gitarer også. Du får ikke prøvd den først.

Et veldig godt poeng. Men hvordan gjør man om det til en positiv egenskap for produktet? :)

Du kan pleke gitaren din i Sverige også, for en ganske billig penge.

Blir alle Asia gitarer like bra som Suhr sin Rasmus, hvis jeg spanderer på en svenske pleking?

hmmmm... det spørs vel hva som står på headstock vil jeg tro. Er klisterlapp inkludert? :)

Om man tar av halsen og pleker den snakker vi vel om å mate CNC maskiner igjen - med simulert strengtention.

Hva skjer den dagen flere asiatiske produsenter plasserer plekemaskin i sine egne lokaler?

Hva var det Les Paul sa? Du kan prøve deg fram til det som for deg er den aller beste gitaren. Med den aller beste lyden med den fineste toneveden og betale tusenvis av dollar for den. Men når man putter en pickup under strengene og spiller den inn på plate sammen med orkesteret vil man ikke høre forskjell om det er et strykebrett med den samme pickupen montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri en gitar jeg ikke har prøvd selv. Det anbefaler jeg ingen andre å gjøre heller. Dette er som sagt en post om nyheter på NAMM og Pete Thorn er foreløpig den eneste jeg vet om som har prøvd gitaren. Om dette er en god ide vil bare tiden vise.

Det er lett å si for en som er i bransjen, og som har mulighet til å være på messer for å teste saker.

For alle oss vanlige dødlige, er det ingen annen mulighet enn å bestille Custom gitarer fra Suhr, Tyler, Anderson o.s.v. uprøvd.

Hvordan i all verden skulle jeg ha mulighet til å teste modellene til disse produsentene før jeg kjøpte en gitar.

De kan selge en gitar til meg av en grunn, og det er at jeg har så stor tro på produksjonskvaliteten at jeg kjøper en uprøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldig godt poeng. Men hvordan gjør man om det til en positiv egenskap for produktet? :)

Hva var det Les Paul sa? Du kan prøve deg fram til det som for deg er den aller beste gitaren. Med den aller beste lyden med den fineste toneveden og betale tusenvis av dollar for den. Men når man putter en pickup under strengene og spiller den inn på plate sammen med orkesteret vil man ikke høre forskjell om det er et strykebrett med den samme pickupen montert.

Men det er vel derfor vi holder på, og er interesserte i dette med gitarere og lyd.

Heldigvis er det ikke noen absolutte måleverdier, som kan fortelle oss om noe er bra eller dårlig.

Jeg tror at gitarer, forsterkere, lyd, og musikk, handler om kommunikasjon og formidling.

Følelesen jeg har for gitaren, forsterkeren, og lyden har mye å si for meg som utøver.

Det har vel også vist seg at det er ganske uforutsigbart hva som når fram til publikum.

Det finnes ingen målinger eller data for hva som fungerer.

Hvis noen har tro på Kina-Suhr så funker det kanskje for dem.

Profittjaget gjør at det ikke funker for meg.

Gluke: du hadde et innlegg om at verdenshandelen ikke har noe med gitarer å gjøre. Deg om det.

Jeg tror musikk handler mye om kommunikasjon og følelser både for utøver og publikum.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ed Yoon:

Hi guys,

Just taking a short break before we head out over to Tone Merchants to see Steve Stevens play with Peter Thorn.

I can't get into all the points being raised on this thread and elsewhere. We knew that this project would be controversial and bring up some serious concerns, so I'll briefly address some of the issues that have been brought up. We'll address these things more thoroughly after NAMM and in the months ahead.

Regarding the country of origin, yes, it's China but China is a country of 1.3 billion people (size of two United States and all of Europe in population). It's literally a different world from the West and even other Asian countries. It is soon poised to be the second largest economy in the world (overtaking Japan) and will overtake the US in around 15~20 years and is projected to have an economy twice the size of the US by the middle of this century. This century will become the century of China.

I don't quite understand the vehemence expressed towards the country of China although I can understand the issues raised about the Chinese communist government. I really think something like that is outside the scope of what we're doing as virtually everything we see today and use are goods made in China - from auto parts to home appliances to iPhones to computers that we're using to communicate at this very moment.

All factories and companies aren't equal. This is a factory run by a Taiwanese management that has been building guitars since the 70's in Taiwan and moved their operations over to China in 1994, which is when I started working with them when I was working for Fender. It's a factory that I've spent many months in doing procurement and QC work during my years overseeing Fender's imported products operations.

Of all the factories I've seen and worked with during my years in Asia (Japan, Korea, China, Taiwan and Indonesia), this is the factory that has always impressed me the most because of their professional management and trust I've built up with them over all these years. It's a beautiful state-of-the-art factory that is ISO9000/2-certified with working conditions that exceed that of most factories in the US. The workers there wear clean uniforms in a facility that is so clean that it looks like a computer or auto factory. And they get paid well and this factory has a reputation for being pretty expensive to OEM buyers in the US, Europe, and Japan looking for the cheapest sources possible.

We will provide photos and videos of this factory eventually so you can see that this is not some horrendous operation with deplorable working conditions using prison labor or anything like that. This factory and company does things by the books (including air quality management) that would shame some companies in the US. So please understand that we chose our source carefully and that this is a great factory with an unmatched reputation for commitment to quality in the guitar industry. Compared to other factories in Asia, their prices are high but for a good reason.

Also, this factory will implement a separate line of production for the Rasmus guitars. It will be a like a "custom shop" within the factory that will be dedicated to building our guitars as we need them to be built. They will be sending their top managers and builders to our facility to learn our processes and we will be going over there on a regular basis as well. I will be going over to the factory before they make each shipment and inspect each guitar before it gets packed and ready to ship to our facility.

One more thing, our maximum volume for the foreseeable future is a mere 300~350 units per month worldwide. That's a lot less than what the Fender Custom Shop does. We have well over 100 dealers worldwide and the Rasmus guitars will only be available to authorized Suhr dealers. We are not taking this line to GC or even other non-Suhr dealers. We will ramp up slowly from around 100 units per month and slowly build up from there until we max out what our Plek machine and our personnel can handle.

Like any of our other products, we won't ship anything unless we believed that they were the best guitars at that price point. The way we look at it, these guitars are indeed aimed at the younger crowd who already know about Suhr but can't afford one. We've done a lot of market research over the years and talked in-depth with our dealers about this for well over a year now. All the dealers have been very enthusiastic about this project and they've been very receptive to the samples displayed at NAMM. Artists like Guthrie Govan, Andy Wood and others all marveled at what you get for the money. But, no, these aren't Suhrs. They're Rasmus and it won't affect what Suhr does.

I have to run now and I'll have more to say over the coming weeks. Over 90% of the dealers and customers who checked out the Rasmus guitars at NAMM were extremely positive and excited about the line. They want the guitars now but our first production run won't start until June. Till then, we will continually work on refining the guitars so that the production guitars will be even better than the samples. That will include numerous trips by both sides to work together as a team. We don't take quality lightly and we're going to do the best we can to provide the best quality guitars at different price points. $999 is not cheap. This is still high-end and we understand that. Like on anything else, we will shoot for the best, not the most.

I'll have more to say and address other concerns when I have more time. Off to see Steve Stevens now!

Cheers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å si for en som er i bransjen, og som har mulighet til å være på messer for å teste saker.

For alle oss vanlige dødlige, er det ingen annen mulighet enn å bestille Custom gitarer fra Suhr, Tyler, Anderson o.s.v. uprøvd.

Hvordan i all verden skulle jeg ha mulighet til å teste modellene til disse produsentene før jeg kjøpte en gitar.

De kan selge en gitar til meg av en grunn, og det er at jeg har så stor tro på produksjonskvaliteten at jeg kjøper en uprøvd.

Men gitarer er fortsatt bygd av tre så variasjonen fra gitar til gitar er ganske store selv for endel av custom byggerne. Skal du ha en Fender kan du prøve 20 stk og ta den du liker best og føler har mest mojo. Bestiller du en custom er det alltid et visst usikkerhetsmoment og usikkert hvor mye mojo du får. Det er også noe helt merkelig det der custom greiene. Stort sett den første kommentaren fra alle som får en custom gitar er at de kommer til å bestille seg en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluke: du hadde et innlegg om at verdenshandelen ikke har noe med gitarer å gjøre. Deg om det.

Jeg tror musikk handler mye om kommunikasjon og følelser både for utøver og publikum.

Her tror jeg egentlig vi er helt enige, men dette er en tråd om NAMM og ikke politikk. Jeg har stått hos Fender å hørt dem fleipe med at de sender alt de ikke har lov å lakkere i Corona til Mexico. Jeg trodde ikke mine egne ører. Hvorvidt Suhr har clean bill of health for sin Kina produksjon har jeg ingen aning. Hvis vi skal diskutere alt som lanseres på NAMM i et verdenshandelsperspektiv blir det noget omstendelig.

Hvodan tror du produksjonen av disse rørene vi er så glade i stiller seg i forhold til arbeidsmiljøloven?

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All factories and companies aren't equal. This is a factory run by a Taiwanese management that has been building guitars since the 70's in Taiwan and moved their operations over to China in 1994, which is when I started working with them when I was working for Fender. It's a factory that I've spent many months in doing procurement and QC work during my years overseeing Fender's imported products operations.

Noen som vet hvilken Fender modeller det er snakk om her?

Er det ikke kun Squier by Fender dem merker med opphavsland annet enn U/M ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken Fender modeller det er snakk om her?

Er det ikke kun Squier by Fender dem merker med opphavsland annet enn U/M ?

Regner med det er dem det er snakk om, men jeg har tidligere hørt akkurat det samme story som Castor beskrev. Folk som hadde vært i kina og sett gitarer merket MiUS. Men jeg så ingen ting i Corona som antydet at de fikk deler fra Kina som ble sammenmontert der.

Det var gøy når Gibson greia herjet. Var en på TGP tror jeg som ringte Gibson å spurte om de fikk laget deler i Kina, oh yeah selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget som er sitert er gjennomtenkt og repeterer 'sannheter' dem har vist til tidligere så jeg lurer på motivet hans for å nevne nettop Fender? Siden dem sikkert ikke ønsker at vi assoiserer fabrikken med Squier lurer jeg på om det er ment som et stikk i siden til konkurentene om at 'hey, nå gjør vi det også, men vi forteller kundene hvor sakene er laget'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget som er sitert er gjennomtenkt og repeterer 'sannheter' dem har vist til tidligere så jeg lurer på motivet hans for å nevne nettop Fender? Siden dem sikkert ikke ønsker at vi assoiserer fabrikken med Squier lurer jeg på om det er ment som et stikk i siden til konkurentene om at 'hey, nå gjør vi det også, men vi forteller kundene hvor sakene er laget'?

Han referer vel bare til tiden han jobbet hos Fender før han staretet Tone Merchants. Squire har vel ingen ansatte det er bare et varemerke. Alt blir omtalt som Fender. Jeg er overrasket over at de tør. Hva hindrer fabrikken i å selge gitarene parallelt eller med et annet navn etc. ? Igjen tiden vil vise hvordan det her går. Det er relativt tøft gjort å satse så offansivt i dagen økonomiske situasjon. Gibson har vel ikke no ordentlig stand på NAMM engang. Det sier vel sitt om situasjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om det er økonomisk viktig at kapasiteten til Plek maskinen skal utnyttes maksimalt.

Fyll på med Kina gitarer i maskinen, når vi ikke bruker den til å pleke egne gitarer.

Det var hovedpoenget jeg fikk ut av innlegget til Ed Yoon.

Ellers sier han stort sett det samme om Kina, og gitarprodusjon i Kina, som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.