Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets NAMM nyheter fra Suhr


Gluke

Anbefalte innlegg

Jepp Pro Classic og Pro T. Ser ut som Suhr går for hele markedet. Rasmus +/- 10, Pro +/- 20, Custom +/- 30. Det er en ting som jeg tror de fleste ikke tenker så mye på og det er at med den omsetningen Suhr har idag er de i ingenmannsland. De er ikke små som Tyler og ikke store som PRS/Ernie Ball. Det er neppe en posisjon de ønsker å bli værende i. Så utifra et business standpunkt gir det her mening. Men det her er nok ikke drevet fram av John. Han er ikke noen businessmann han er gitarbygger, så tiden vil vise om har har gode nok rådgivere. Foreløpig har de ikke gjordt mye feil.

Så lenge konsekvensen er større utvalg for oss så kan vi vel ikke klage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så lenge konsekvensen er større utvalg for oss så kan vi vel ikke klage! :)

Større utvalg bruker gi høyere pris er min erfaring.

Jeg har sett ved et par anledninger ganger når mindre eller helt nye aktører begynner hente over østengitarer eller elektronikk begynner dem med gode priser. "Hei, jeg kan får denne over til $200 - selger den for $500 og tjerne flust." Agile og Eastwood er eksempler.

Men så får en container full med ulike modellen som flopper i markedet av ulike grunner. Et par år senere koster gitaren som begynte på 500 nå 649 for å dekke kapitalkostnader og tap. Mulig vi kommer til å se en prisøkning på toppmodellene siden man her likevel har en kundegruppe som ikke bryr seg eller ser en tusenlapp ekstra???? Samt man skaper større forskjell på modellene og kan gjøre bedre plass i prissegmentet for mellommodellene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å se det flotte i at en gitarmaker som Suhr,begynner å produsere gitarene sine i Østen.

Eneste signalet det sender til meg, er at nå betyr profitt mer enn kvalitet hos Suhr.

Og hva er egentlig det spennende med at de gjør det?

Alle de store profittorienterte holder jo på med samme greia.

Håndtverket forsvinner, maskinene og profitten overtar.

Blårussen har overtatt selskapet til John Suhr.

Edit: Nå skal jeg selge Suhr gitaren min i ren protest.

Noen som vil kjøpe? Eller venter dere til Kina-Suhr kommer i butikken?

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som har en Suhr betyr vel det her fint lite. For de som har 10.000 og skal kjøpe en ny gitar har de plutselig et nytt merke å vurdere. Suhr kunne aldri solgt en amerikanskprodusert gitar til 10.000, sånn er det bare. Pro gitarere er smertegrensen for hva de kan ta for en gitar produsert i Lake Elsinore. Skal du inn i segmentet Ibanez etc. må du gjøre produksjonen et annet sted.

Du burde vente til Rasmus tar opp all produksjonskapasiteten til Suhr og ventetiden på en Custom går i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle produsenter være tilstede i alle segmenter?

Er det ikke forskjell på Lada og Mercedes?

Det var vel derfor den nyansatte sjefen i Mercedes

startet med å si at de skulle begynne å lage Mercedes igjen.

Du er bare sure fordi folk med mindre penger kan kjøpe seg en gitar som er like bra som din :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir uansett interessant å følge med på. Jeg mener det var unødvendig av suhr å lansere et nytt merke, da de har et utrolig stort marked atm.

Men jeg forstår det også, da det ikke er tvil om hvilke prisklasse gitarprodusenter selger flest gitarer i.

Om suhr først skulle lansere billigmodeller er dette måten å gjøre det på.

Ikke gå lenger ned enn 10k.

Ikke svekke navnet ved å sette Suhr på headstocken.

Ikke ha like stort utvalg som hos Suhr.

Hadde de produsert modeller lik squire, med alle modellene tilgjengelige med "Suhr" på headstocken ville de tatt en trainspotting rett i dass med hele firmaet.

De ville solgt mengder av billiggitarer, og da fokusert mer på de enn gromgitarene. Da ville riktignok Suhr pre-2010 blitt verdt dobbelt så mye med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se hvorfor kvaliteten skulle synke dersom gitaren blir laget i Asia, det mest vitale blir uansett sjekket i butikken til John Suhr.

Og jeg tørr vedde på at han ikke sender ut drittgitarer for profitten sin del(da han tross alt har et vell etablert kvalitetsmerke og navn å ta vare på).

Formålet er sikkert som nevnt å få ut gitarer til den yngre garden, som ikke har råd til å bruke 16000++ på en gitar.

Bare ved å se på delene, så banker jo gitarene allerede Schecter, LTD og Ibanez i samme prisklasse.

Blir alltid mye skeptiske folk når "boutique" merkene velger å utvide bedriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se hvorfor kvaliteten skulle synke dersom gitaren blir laget i Asia, det mest vitale blir uansett sjekket i butikken til John Suhr.

Og jeg tørr vedde på at han ikke sender ut drittgitarer for profitten sin del(da han tross alt har et vell etablert kvalitetsmerke og navn å ta vare på).

Formålet er sikkert som nevnt å få ut gitarer til den yngre garden, som ikke har råd til å bruke 16000++ på en gitar.

Bare ved å se på delene, så banker jo gitarene allerede Schecter, LTD og Ibanez i samme prisklasse.

Blir alltid mye skeptiske folk når "boutique" merkene velger å utvide bedriften :)

Hyggelig å høre at du har tro på at gitarprodusenter gjør dette for å være snille overfor de som skal handle på budsjett,

og at det ikke er profitt de tenker på.

Men jeg syns det er er merkelig at du ikke kan se hvorfor kvaliteten skulle synke når produksjonen blir flyttet til Asia.

Håndbygde gitarer av folk som er topp gitarmakere, kontra maskinproduksjon i Asia blir ikke helt det samme for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbygd? Tror det er da lenge siden Suhr håndbygde gitarer.

Jeg regner med at folkene hos Suhr er gitarbyggere, og i større eller mindre grad

har noe å tilføre prosessen i kraft av sitt fag, selv om gitarene ikke er spikket med tollekniv lengre.

Den nye faggruppen som kommer til å bygge Suhr gitarer nå, er unge barnløse kvinner, i et uregulert arbeidsmarked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.