Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets NAMM nyheter fra Suhr


Gluke

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er $1332 under 1000 dollar? :P

Dude, nå blei jeg skuffa. Du er da voksen nok til å ha lært om amerikanske liste og street priser. Street price er som phatman sier 999,-. Da snakker vi om en Plek'ed Suhr gitar til rundt kr 10.000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... vet ikke helt hva jeg synes om dette. Håper Rasmus blir et merke som tilfører noe nytt og setter nye standarder i denne prisklassen.

Det er imidlertid viktig å holde merkene separert. Det er alltid en risiko for at disse "lavpris" gitarene kan svekke merkevaren Suhr. Jeg ville ikke sette Suhr logoen på baksiden av headstocken som vist.

Og hvis alle Rasmus gitarene skal gå igjennom USA fabrikken for noe av arbeidet vil det ta opp mye av kapasiteten på denne fabrikken, og dermed redusere produksjonskapasiteten for "ekte" Suhr gitarer. Men kanskje denne fabrikken har overkapasitet i dag?

Uansett vil dette føre til en svært begrenset produksjonskapasitet, og muligheten til å "nå massene" kan ikke oppnås. Da ville det tvert imot vært bedre å investere i den asiatiske fabrikken både med hensyn til produksjonsutstyr og arbeidstakernes kompetanse for å fullføre instrumenter der. Dette ville også spart mye transportkostnader, og er mer politisk korrekt mtp. klimakrisen. Men det er nå så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har f.eks en Suhr Pro å tilby som Rasmus-modellen ikke kan tilby? Det virker som om den eneste forskjellen er at den er laget i asia omtrent.

Alikevel er QC, oppsett osv utført i USA. Til og med treverket er også amerikansk.

Såvidt jeg kan se er de eneste forskjellene som kan ha betydning for meg er radius på gripebrett og locking tuners.

For meg høres dette ut som en gitar av kvalitet på linje med en suhr pro. Dette kan utvilsomt skade suhr-merkevaren som svh sier.

De ser jo også mye kulere ut med rear routing.

Hvor er ventelista?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis alle Rasmus gitarene skal gå igjennom USA fabrikken for noe av arbeidet vil det ta opp mye av kapasiteten på denne fabrikken, og dermed redusere produksjonskapasiteten for "ekte" Suhr gitarer. Men kanskje denne fabrikken har overkapasitet i dag?

Uansett vil dette føre til en svært begrenset produksjonskapasitet, og muligheten til å "nå massene" kan ikke oppnås. Da ville det tvert imot vært bedre å investere i den asiatiske fabrikken både med hensyn til produksjonsutstyr og arbeidstakernes kompetanse for å fullføre instrumenter der. Dette ville også spart mye transportkostnader, og er mer politisk korrekt mtp. klimakrisen. Men det er nå så! :)

De har endel å gå på og har visst planer om å flytte til en ny fabrikk også.

Tror de kjører det gjennom Lake Elsinore som et kvalitetsstempel. Du må huske på at fabrikken i Asia også bygger gitarer for andre så det er neppe aktuelt for Suhr å investere der. I tillegg er visst en Plek no inn i helvetes dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være. Er uansett litt dristig i forhold til Suhr gitarene, og da kanskje spesielt Pro modellene som Phatman nevner. Skal ikke utelukke at jeg selv kan komme til å vurdere en slik Rasmus istedet for en Pro om jeg skal ha en slik, dersom prisforskjellene blir så store. Det blir jo ca. halv pris av pro modellene, ivhertfall før de kommer til Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være. Er uansett litt dristig i forhold til Suhr gitarene, og da kanskje spesielt Pro modellene som Phatman nevner. Skal ikke utelukke at jeg selv kan komme til å vurdere en slik Rasmus istedet for en Pro om jeg skal ha en slik, dersom prisforskjellene blir så store. Det blir jo ca. halv pris av pro modellene, ivhertfall før de kommer til Norge...

Jeg tror kanskje Pro modellene kommer til å forsvinne etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje intensjonen til Suhr også. Det er mulig Pro modellene er for tett opp til custom modellene både i pris og kvalitet, og at man ved å fase ut disse og komme inn med Rasmus får et klarere skille mellom Custom modeller og standariserte modeller. Man vil da kanskje få en todeling av potensielle Pro kunder der noen tar skrittet opp til custom, mens andre da kommer til å velge Rasmus. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.