Web Analytics
Jump to content

Fender

Stian

Recommended Posts

Skal ha ny forsterker etterhvert.. Har litt lyst på en Fender forsterker, men blir helt gal når jeg prøver å finne en. er jo utallige modeller.. Derfor spør jeg nettopp DEG om du har noen tips.. Vil gjerne ha en litt tight sound.. gjerne dybde.. men fin fenderlyd.. hehe..

Sjekk ut Fender 65' Deluxe Reverb reissue. Drømmeampen min :D, vel en av de som definerte "den fine Fenderlyden" (utrolig mange store som har brukt den oppigjennom). 22 watt, men spiller høyt nok for de fleste tenker jeg, eller har du Twin Reverb med 80 watt (?).

Bassman'en er jo også et alternativ, men som Ernieball her på forumet kan fortelle deg mer om spiller den sinnsykt høyt, og man må visst gjerne drive den veldig hardt for å få godlyden.

Spiller så mye forskjellig.. det er dèt som er problemet.. Poenget er ikke at den skal spille så høyt.. mikker alltids opp uansett. men det er lyden som er poenget. Må funke til vreng også.. som sagt ampen må låte tight og stram, mens samtidig åpen, rein og klar..

Leste i det svenske magasinet "studio" om Michael Ilbert som har stilt gitarlyden til en DRØSS med svenske og skandinaviske artister (bl.a: Roxette, Cardigans, Gyllene Tider, Håkan Hellström, Briskeby++++).

Hans favorittforsterkere:

*Marshall Bluesbreaker 2x12 (til Gibson)

*Fender Princeton Reverb

*Fender Twin Reverb (til komp)

*Marshall Greenbacks (gammalt)

*Fender DeLuxe "Tweed" (visstnok varemerket til Neil Young)

Han foretrakk også å jobbe med 50-watts comboer. Rett og slett pga portabilitet og fordi du aldri trenger noe mer. Fornuftig kar.

I tillegg forklarer han at han spiller stort sett på Gibson/Epiphone-gitarer med P90-mikrofoner (330/335) eller Fender Telecaster.

"Studio" virket for øvrig som et UTROLIG bra magasin. Nok en gang finner jeg et svenskt magasin som bare er hundre ganger bedre enn ALLE de norske bladene til sammen hva angår innhold.

Lykke til med kjøpet!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Hadde Guitar Rig 3(?) for mange år siden. Prøve alt mulig - ink Amplitube, men syns GR var desidert best og enklest i bruk. Skal teste det nye også   Jeg bruker mest Bias FX of Bias FX2, men sliter litt med latency. Hvilken type PC bruker du, og hvordan er forsinkelsene?  
    • For et år siden kom jeg over programmet Guitar rig 6. De hadde en demo med alle funksjoner bare at man ikke kunne lagre, men fullt brukbar til opptak. Den varte i 30 min, så må man starte programmet på nytt. Jeg hadde demoen i tre måneder før jeg så at de hadde sommersalg og jeg fikk hele programmet til halv pris. 1000.- kroner som var latterlig billig med tanke på hvor mange amps, rack, pedaler og muligheter som var der. Det var over 1200 ferdig innstilte lyder i forskjellige sjangere og man kan lagre de i forskjellige filer. Man kan selvsagt justere de å lagre nye, eller lage egne med alt som finnes. Den har også instillinger for vokal, trommer og mye annet. Nå har Guitarrig 7 kommet med cubersalgspris, men jeg venter til Black Friday eller Cybermonday i håp om å få oppgradert billigere. Det er masse nytt. Her er en video   Her er nettsiden: Native Instruments Guitar rig 7 Og her kan du laste ned demoen: Note: The demo version runs 30 minutes per session, and can then be reopend to try again. Save and Total Recall functions disabled. Du klarer deg lenge med den PS. Dette er ikke ment som reklame, men et godt tips. Jeg tjener ikke noe på det, men den demoen er gratis og verdt å teste...
    • Söker rock projekt i Norge att vara med i och framför allt live gig. All rock/metal är intressant.  Smakprov: www.linkedin.com/in/emlu-music-production-983a92296    
    • Heisann! er det noen som vet verdien på denne?  serienummer: US20048978
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.