Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe en Ashbory i Norge


jonarve

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å kjøpe meg en Fender Ashbory. Skal innrømme at jeg ikke har gjort et søk som fortjener medalje, men i alle fall. Noen som vet om noen norske butikker som forhandler Ashbory?

Og om noen har erfaring med dem, så del gjerne det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første- en Ashbory er et meget spesielt dyr. Så spesiell at den ikke har noe med bass å gjøre i det hele tatt, egentlig, bortsett fra at den kan låte som en "slags bass". Tenk deg om en gang til. Hvis jeg skal gjette, vil jeg faktisk tro du blir skuffet når du får en.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller satset på en annen type bass, hvis du vil eie flere. Fretless, kasse, bass stemt annerledes. Mindre sært.

Kortversjon- den koster deg 2500 kroner, importert fra USA. Det å kjøpe den her i landet dobler prisen, sånn omtrent.

Kjøp den ev. her- det er billigst, og kjempesjappe å handle med. http://www.largesound.com/

Vi burde ha hatt et forumtreff der vi kan ta med alt mulig rart, og så får de som vil prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og en Ashbory. Er egentlig ganske enig med Castor sin beskrivelse av den. Fikk en liten aha-opplevelse når jeg fikk den. Holdte på å gi opp å få noe vettig utav den, men med litt øving går det nok greit. Selv om den er ganske vanskelig å spille på.

Jeg er innom Ivars Musikk ofte, og har aldri sett noen Ashbory der. Sikkert bestillingsvare. Bestilte og min i fra largesound, og det gikk veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av grunnen til at den er vanskelig å spille på, er den ekstremt korte skalaen man opererer med. Siden den er fretless, og båndmarkeringene er feil plassert ( :blink: helt sant!) så blir det å spille nogenlunde reint en utfordring. Samtidig er det jo rett og slett som å spille på gummistrikk. Strengene er laget av silikongummi.

Jeg har bruk den et par ganger og opptrådt med den, og den passer godt i litt sånne skeive skranglesettinger, sammen med ukulele, vaskebrett, slagverk av hermetikkbokser og slikt. Det at man ser rimelig dum ut med den på, og man må ha talkum på fingrene for å ikke henge fast i strengene, er bare et pluss. For publikum, og de andre i "bandet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.