Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bonsaxen [12.01.10]


bonsaxen

Anbefalte innlegg

Hadde en tråd her en gang i tiden. Ser den er fjernet, så jeg lager en ny :)

Am. Fender Stratocaster Hot Rod 57 RI med EMG DG-20 pickups:

dododo30.jpg

dododo40.jpg

dododo43.jpg

Gibson Les Paul Robot Ltd:

Gibson.jpg4526_183122760014_795510014_6951189.jpg

Gibson2.jpg

Egmond Lucky 7 fra 60-tallet en gang:

EgmondLucky7.jpg

Ayers akustisk gitar:

Ayers.jpg

Vox AD100VT forsterker:

VoxAD100VT.jpg

Mitt hjemmesnekrede pedalbrett med Electro-Harmonix Big Muff, Vox Big Ben og Boss GE-7:

gaaaa30.jpg

Endret av bonsaxen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du korta ned vibarma på straten selv? Så litt morsom ut, men kanskje praktisk også. :) Fine gitarer! :D Hvordan liker du Roboten?

Kjøpte vibarmen på Ebay fra en kar som laget "gilmour-style" vibarmer. Synes det er passe lengde jeg, iallefall :)

Jeg elsker roboten, både spillemessig og utseendemessig, men har kanskje litt lyst til å bytte ut pickupene en gang i tiden. Gitaren er som å spille på hvilken som helst annen Gibson Studio, bare at man har en fancy knott som gjør diverse ting. Stemmeskruene er jo enorme bak, men det vises ikke forfra, så det gjør meg ikke så mye.

:o

Epic mann!

Spesielt straten og forsterkeren er jo helt insane!

Hvordan låter egentlig LPen, er det no' "Rock n Roll" med en robot, og virker tuning systemet så bra som Gibson hevder?

Takk for det :) Forsterkeren vil bli byttet ut en gang med en god, crunchy røramp. Men det ligger noen kroner fram i tid. Vox'en fungerer kjempebra inntil videre. Synes det er gode modelleringer på den.

LPen er så rock & Roll som du bare vil den, robotsystemet har ingen innvirkning på lyden. Den har akkurat samme pickups som En Gibson Les Paul Studio. Tuningsystemet fungerer over all forventning. Stemmer rett på en prikk i alle type stemminger. Man kan også lage og lagre sine egne stemminger. Jeg brukte lengre tid på å skifte strenger på roboten enn på en "vanlig" gitar, men det tror jeg har mer å gjøre med at jeg måtte lese meg til det for å gjøre det på riktig måte :P går sikkert fortere neste gang.

Lurer på om det med vibarmen er Gilmour-relatert, eller om det er helt tilfeldig? :lol:

Hehe, du har helt rett i at det er Gilmour-relatert ;)

Hei!

Ser du har en Lucky 7 der. Jeg har en slik liggende jeg også, desverre uten plekterbrett, bro og mikrofon. Du har ikke tilfeldigvis pussa opp denne selv og kjøpt deler noe sted? Jeg trenger det.. hehe Fin gitar!;)

Heisann!

Denne gitaren arvet jeg av min bestemor, og den er slik jeg fikk den, så kan dessverre ikke hjelpe deg. Vet bare at Egmond er et nederlandsk merke som er gått ut av produksjon, og vet det finnes "Egmond-entusiaster". Du kan jo se om du finner en av disse entusiastene og spørre vedkommende om det er mulig å få kjøpt deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine gitarer! Hvordan liker du Ayersen? (Regner med du liker den godt i og med at du har den, men....)

Heisann, takk for det!

Ayersen er fin den. God lyd og kjempegod stemmemekanikk. Kjøpte den på tre45 som min første gitar. Den var ikke bra satt opp dessverre, så den var knallhard å spille på for en stakkars nybegynner, men etter litt justering av truss-roden så ble den meget spillbar.

Liker dog Norman-gitaren til fattern bedre, så spørs om jeg bytter ut gitaren i søken etter no bedre en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett de på Tre45. Virker som gode gitarer. Spilte et par jobber sammen med Skjalg Raaen for et par år siden, og han hadde en Ayers. Prøvde den, og likte den godt. Ikke veldig dyre heller.

Tror jeg betalte rundt 3500 - 4000 kr inkl kasse for den. Absolutt ingen upris det for en såpass god gitar (som den ble etter litt justering)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.