Gå til innhold
TaylorGuy

Problemer med Mesa rør-amp

Anbefalte innlegg

Hei får ikke lyd fra 5 & 15W settinga på forsterkeren min men 30W settingen fungerer, (mesa boogie lonestar special) har prøvd å bytte det ene røret som er brukt av 5W settingen men ingen endring.

noen som kanskje har noen formening om hva som er galt?

Endret av TaylorGuy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

andre mesaproblem-tråden på liten stund! Aphelion, du kommer vel og nevner "Mesa er noe dritt" snart eller? :rolleyes: heh.

du får strøm og du har sjekka alle rør?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor burde jeg måle strømen? får lyd i 30W settingen men med en gang jeg bytter over til 15 eller 5W fader den sakte ut.. har bare sjekket det ene røret som 5W settingen benytter fordi det røret bruker 15W også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt noen mesa amper nå... nå har jeg forresten triaxis/2:90 og En F-50 combo, og en Dual Caliber 50 topp....

Jeg har aldri hatt noen problemer i den forstand, at Mesa er "dårlige" amper, men rett å slett slitasje...

Det skal sies at 2:90´n er inne til reperasjon nå :P

Hva feilen er, aner jeg ikke, men den funker ikke at the moment! ;)

Mulig at du skulle levert inn din amp, og sett om det kanskje kan være noen kondensatorer av noe slag som har tatt kvelden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja

Da høres det for meg ut som et host host switcheproblem. Fadingen er vel 30w settingen som slår av og så slår ikke 5W greia seg på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da høres det for meg ut som et host host switcheproblem. Fadingen er vel 30w settingen som slår av og så slår ikke 5W greia seg på.

Vet du noe om hvordan jeg kan få sjekket det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du noe om hvordan jeg kan få sjekket det?

Da må du nesten ha ampen til en reparatør. Jeg kjenner ikke nye mesa's godt nok til å vite hvordan de gjøre all den switchingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.