Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eagle ST-430 G


Aarstad

Anbefalte innlegg

Har et par venner som spiller Eagle. (Husker ikke modellnavn dog, men var superstrat'er).

Den ene tror jeg kostet ca 4 lapper ny, og var faktisk meget god. God lyd i pickups, bra hals og kvalitetsmessig godt utført.

Den andre kostet vel en tusenlapp eller noe slikt mer, og den ble jeg aldri ordentlig godvenn med. Lydmessig var pickups gode, men jeg ble aldri komfortabel med gitaren. Kan ha vært pga utforming på halsprofil eller noe slikt, men den føltes rett og slett ikke bra i mine hender.

Så med andre ord; prøver man først kan man få seg en meget god gitar for en ok penge, men kjøper man usett og er uheldig kan man drite seg ut. Med andre ord litt som alle billigere gitarmerker :)

edit: Tror det var snakk om hhv SI-61 og SIL-70, men ser ut som om begge de er ute av produksjon.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren du snakker om koster 6090kr og jeg har ikke spilt på akkurat den, så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten.

På generell basis finnes det merker i den prisklassen som fokuserer på utseende og det finnes merker som fokuserer på kvalitet. Det ene utelukker ikke det andre, men jeg ville definitivt prøvespilt gitaren før jeg kjøpte den for å være på den sikre siden. Det gjelder jo forøvrig alle gitarer man kjøper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eagle gitarene er bygd på den store Korea fabrikken (husker ikke navnet i farta), som har bygd for alle gitarmerker hukommelsen klarer å komme på.

Det er vel det som kalles det nest øverste skiktet i østenproduksjonen, etter Japan.

Eagle er et merke to svensker har etablert. De kan bestille helt ned i seks eks. av en gitartype fra fabrikken,

derfor finnes disse Eagle gitarene i absolutt alle tenkelige varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info om gitaren:

På strømmen storsenter strings and things koster gitaren 6800 ,- NOK. Ut i fra min hyppige lille research så er gitaren lagd i Korea, er det en dårlig ting?

Fant den på nett til 5600,- uten frakt. Litt penger å spare der.

Litt mer rikelig info,

Set-In

Mahogany neck

Rosewood fingerboard

Mahogany body

25.5" / 22 frets

Grover tuner

Floyd Rose Licensed Bridge

2V / 2T / 3-way

Seymor Duncan pickups

Black hardware

Matte black

Personlig så misliker jeg set in gitarer, tanken på at hals og kropp sitter sammen med lim (om det er det) er litt ubehagelig.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korea- dårlig ting eller ikke, det finnes det nok ikke noe fasitsvar på.

Ibanez lager jo flere gitarmodeller der, og det er da ikke noe feil med de.

Husker jeg ikke feil, lager Fender også gitarer i Korea.

BTW- Truckstop, kikket litt på Michael Kelly guitars. De holder tilfeldigvis til i samme bygget som B.C.Rich, i følge google maps. Merkelig sammentreff. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eagle er nok et merke fra kina.. MEN det finnes butikker i norge... f.eks har vi en forhandler som bare selger Eagle på Strømmen storsenter.. men hadde nok satsa på ett litt mer kjent merke..

Merket er svensk , men det er mulig de har fått noe produksjon flyttet til Kina de også,

men de startet med produksjon i Korea, og brukte den lenge.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.