Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Egen post for nybegynnarar?


Jens-K

Anbefalte innlegg

Kva med å lage ei eiga avdeling for type "tips til ny gitar"-trådar? Hadde det ikkje vore greitt å få samla alle slike nybegynnar-trådar på ein plass? Då kan det også vere enklare for nettopp nybegynnarar å finne svar på det dei lurer på, og ein unngår tusen trådar som eigentleg omhandlar same tema...

Endret av Jens-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grundig innføring i gitar, gitartyper, begreper og litt fordeler og ulemper er i farta. Det har den faktisk vært lenge, det var meningen den skulle ut denne uken, men Greener har blitt opphengt, så det drøyer enda litt til.

Til de som husker så langt tilbake, så samlet vi inn bilder og slikt av gitarer til en artikkel. Den kommer altså, sammen med en konklusjon av hvilken gitar som passer aller best for nybegynnere. Jeg regner med det blir ramaskrik.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor utrolig stort antall "Ny gitar" og lignende tråder vi har her på forumet, kunne det vel ikke vært så dumt å samle alt slikt i et eget underforum. Det ville blitt mer oversiktlig, og dermed lettere for folk å finne eldre tråder som omhandler samme tema.

Stemmer ja til dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nytten, men er delvis enig og uenig.

Fordelen er at man får samlet alt på ett sted. Ulempen er at man ikke får kategorisert trådene etter tema. Gitarer, forsterkere, effekter, samspill osvosv vil alt havne i samme bøtta.

Skal vurdere nærmere, men inntil videre tror jeg vi skal vente på nybegynnerguiden som er i produksjon og eventuelt prioritere tråder som er gode for nybegynnere og for eksempel markere dem [Nybegynnerguide] eller noe i en duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal vi bruke kvelden på da, hvis vi ikke kan svare på alle

"hei, jeg skal ha ny gitar. Jeg liker metallica, og spiller litt forskjellig. Jeg har tre tusen å bruke."- postene?

Ingen nye medlemmer å hale opplysninger ut av?

Ikke få diskutere for 200. gang om hva som er best av Epi LP og Squier strat?

Blir kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal vi bruke kvelden på da, hvis vi ikke kan svare på alle

"hei, jeg skal ha ny gitar. Jeg liker metallica, og spiller litt forskjellig. Jeg har tre tusen å bruke."- postene?

Ingen nye medlemmer å hale opplysninger ut av?

Ikke få diskutere for 200. gang om hva som er best av Epi LP og Squier strat?

Blir kjedelig.

Er litt enig der! :P

Jeg tror at "nybegynnerne" får et beder svar hvis de lager en egen tråd, som er om deres behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange tråder om det "samme" temaet, men det er tross alt bare å ignorere disse hvis man ikke vil lese eller svare på dem. Av og til kunne nok et søk ha hjulpet mange, men ved å lage egen tråd, har trådstarter mulighet til å utdype, komme med tilleggsspørsmål alt etter hvilke råd han får.

Det hadde derimot vært interessant med en statistikk på hva disse "nybegynnerne" har endt opp med i forhold til hvilke råd de fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns en nybegynner-tråd hadde vært greit jeg, ja..!

Har sjøl vært en av "hvilken gitar" hehe, i sommer :P

Men samtidig så var det veldig greit å få svar av dere ruttiser og da, så er vel mest plagsomt for

dere som sikkert har svart på sånne spmål flere år nå :lol:

Er enig i at dere kan sette opp en nybegynner-kategori, med alt av sånne tråder som Basic notelære,

anbefalte typ "Topp 5 lettspilte gitarer", linker til nettsider o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal vi bruke kvelden på da, hvis vi ikke kan svare på alle

"hei, jeg skal ha ny gitar. Jeg liker metallica, og spiller litt forskjellig. Jeg har tre tusen å bruke."- postene?

Husk at Les Paul funker dårlig til Metallica. Flying V har jeg hørt at venna mine er bra til å spille metal med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett- folk vil ha sin egen tråd. Slik er det. Og bra er jo det, et dødt forum er jo ikke noe morsomt forum. Men jeg skjønner også intensjonen, og at man kan bli lei av å svare på de samme spørsmålene gang på gang. Og å hale opplysninger ut av trådstarter. Men vi går jo i samme fella, og igjen og om igjen, så slik sett har vi oss selv å takke, vi som har vært her en stund.

Siden det sikkert er "ferskinger" som leser dette, også, så vil jeg bare si at jeg ikke synes det er noe feil med å starte slike tråder. Det er helt greit.

Jeg vil tro at artikkelen som snart kommer, vil kunne løse noe av dette problemet. Der vil det være masse info, med bilder i hytt og pine. Jeg har tro på at den blir bra, selv om den sikkert blir omdiskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.