Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Svak lyd med bridge + middle


Anbefalte innlegg

Skal senda den kjære oransje RG560'en min av garde med stock pickups. Den er HSS. Har ikkje klart å finna eit eiaste koblingsskjema for gitaren. Har "korrekt" lyd i heile gitaren utenom nest nederst på pickupvelgaren, då er det lite output og ein ganske nasal diskant. Nokon som veit kva som er gale? Eg er heilt sikker på at ein eller fleire ledningar står på feil plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har koblet humbuckeren feil i forhold til middle-pickupen ja. Dette kommer ofte av utfasinger, dvs. at pickuppene fanger opp mange av de samme frekvensene, men sender dem ut i motsatt fase, og dermed så forsvinner mange av dem i miksen. Prøv å vri polariteten på middle pickuppen og se hva som skjer. Jeg kan prøve å sette meg ned og se for meg hva som foregår, men jeg må innrømme at jeg ikke er sånn kjempestødig på indusering av strøm og faser og sånn.

Kan spørre dama i morra, hun har mer fysikk enn meg :P

Edit: Ettersom midtpickupen åpenbart er i fase med neckpickuppen, er det bare bridgepickuppen som ikke er det, så det er vel enklest å vri denne. Bytt om varm og kald ledning på pickupvelgeren så skulle alt være bra :)

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.