Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra 100W til 50W?


vwh

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe erfaring med den ampen, eller hørt noen komentarer om den. Men det virker som en fin amp.

Du kan(kunne?) få comboversjonen i 50w 2x 12" (VC50 212)

Ser i en brosjyre her at den har en biasjustering for å bytte fra standard i ampen (6L6 eller 5881 rør) til EL34, men dette vil ikke gi noe mindre effekt.

Jeg ville nok sjekket ut en hotplate eller en Weber MASS (billig, og har fått MYE skryt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg har sett vh50r... altså 50watts head... men om du har en brukt vh100r på hånden, så er det jo noe helt annet...

det finnes flere typer powerbreaks/hotplates etc.. sjekk litt ut..

modifisering.. tja... spørs om du skulle gjøre det selv eller ikke... jeg ville ikke ha gjort det.. og når du ikke gjør det selv, vil det koste litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har titta en del etter Hot Plate. Men har ikke funnet et eneste sted som tar den inn. Ringte til og med Tre'45 (skjønte ikke så mye av det han sa.... trøndersk på høyt nivå). Hvor var det du kjøpte den? Hvor mye? Hvordan fungerer støyreduksjonfunksjonen? Dør du av varme når du spiller med den? Er vel en fordel å ha mange watt, så man har litt å ta av? Kanskje i store poenget med 40w?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.koch-amps.com/products_lb.htm

Børge Petersen Øverleir bruker en slik. LB120 load box

120W Power Attenuator

Six power levels: 100%-40%-15%-5%-2%-0%

No loss of Amp-Tone Line output for recording

Transformer balanced DI output for PA

LIFT/GND switch

Selectable speaker simulating voicing filters

Headphones output with volume control

Available in 4, 8 or 16ohm versions

No power supply needed

Made in EU

Rugged stainless steel housing

Easy to use

Specifications:

Maximum power handling - 50 Watts continuous power / 120 Watts music power

Maximum duration 120 Watts power -180 seconds

Maximum load at line output - 20 Kohms

Maximum load at DI output - 600 ohms

Dimensions - 25w x 6,5h x 15d cm

Weight - 1,8 kg

Jeg har selv en Koch multitone 50w. den har switch, slik at man kan få 25w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har titta en del etter Hot Plate. Men har ikke funnet et eneste sted som tar den inn. Ringte til og med Tre'45 (skjønte ikke så mye av det han sa.... trøndersk på høyt nivå). Hvor var det du kjøpte den? Hvor mye? Hvordan fungerer støyreduksjonfunksjonen? Dør du av varme når du spiller med den? Er vel en fordel å ha mange watt, så man har litt å ta av? Kanskje i store poenget med 40w?

Den støyreduksjonsfunksjonen er jeg litt usikker på. Det er en liten forskjell i lyd, men den er så sinnsvak liten at jeg ikke legger merke til forskjellen mens jeg selv spiller. Og hvor den fjerner den støyen vet jeg ikke! litt mystisk den der, har den som regel av, selvom den lampa er en stilig effekt :)

Jeg dør veldig ofte av den, for den er så sykt bra, og da rocker jeg så jævlig at jeg svetter i hjel, selvom jeg er alene i kjellerstua :D

Hotplatens svette er null problem, han har en vifte som blåser fresk luft igjennom den når du spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må nesten kjøpes. En "proff" anbefaler å ha flere EQ-pedaler og å ha en Hot Plate. Da skal man visstnok få knall lyd ut av alt. Vet ikke helt jeg... men Hot Plate høres veldig fristende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Litt OT, men bare en fin post jeg fant på ett annet forum om Volum) :)

"They're right. If you have a tube amp rated at "100W RMS" that basically means the amp will put out 100W when its clean channel is pushed full up.

An easy way to get an approximate handle on "real world" loudness is to imagine it from there:

1) Play your 100W tube amp at max volume clean. This is the full 100W. And you're probably now completely deaf.

2) Now turn your amp's master volume midway (this would be "5" or "11:30 O'clock" depending on if the dial of your amp has numbers or not). This is about the maximum volume a 10W tube amp could push out. You might not be deaf, but your neighbors are screaming at you.

3) Now turn your amp's master volume halfway down from there, to either "2.5" or "8 O'clock." This is about the loudest that your amp could push out if it were a 1W amp. Notice that even at only 1W, it *still* can hurt your ears! Although the neighbors aren't screaming anymore, just giving you dirty looks.

4) Finally, turn your amp down halfway from there. This would be about "1.75" or "7 O'Clock" on the dial. It will look like the master on your 100W amp is barely letting any volume out at all. that would be the volume of a .1W tube amp such as the Z-Vex Nano-head. Even at this level, if someone was standing a few feet away and trying to talk to you, you'd have to ask them to repeat themselves. But it won't hurt your ears, and the neighbors won't mind.

Note that this is VERY approximate. There are LOTS of other factors--different amps get different loudnesses out of the same amps, between clean and distortion channels there's a big difference, number of speakers makes a difference, even reflective surfaces in your room makes a huge difference! I'm just trying to help you in broad terms imagine how all these funny numbers and things matter in simple terms of "how loud is it?"

Hope that helps,

Orren"

håper den hjalp når d kommer til Volum.

som sagt, høytalere, distortion og gitar teller mye også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar.

Selvsagt vil ikke alle 100Watter være like, men Laney'en har også et spesielt rykte for å spille høyt, noe jeg igrunn fikk bekreftet av selger.

Tror jeg skal kikke litt rundt. Med Hotplate elelr Mass så er jeg fort oppe i 8000-9000, og da har man maaange andre amper som kan bli aktuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar.

Selvsagt vil ikke alle 100Watter være like, men Laney'en har også et spesielt rykte for å spille høyt, noe jeg igrunn fikk bekreftet av selger.

Tror jeg skal kikke litt rundt. Med Hotplate elelr Mass så er jeg fort oppe i 8000-9000, og da har man maaange andre amper som kan bli aktuelle.

Interessant thread viss du ser etter andre muligheite:

http://acapella.harmony-central.com/forums...threadid=683432

:)

Ellers, Powerbrake he vel eit rykte på sej for å fucke opp forsterkera...

HotPlate virka meir sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.