Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med plassering av en humbucker i en Strat.


Absentidei

Anbefalte innlegg

Jo, men de skal være med på et litt annet prosjekt.

Individuell bryter per pickup med bryter for fasevending og serie/parralell og master tone og volum.

Skal se litt hva jeg kan få til med det.

Ok, så du har to forskjellige gitarer, eller skal i hvert fall ha to komplette brett med andre ord. Jeg synes fortsatt du skal sette buckeren i stolposisjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du har to forskjellige gitarer, eller skal i hvert fall ha to komplette brett med andre ord. Jeg synes fortsatt du skal sette buckeren i stolposisjon. :)

Jeg har en gitar, og skal ha to komplette brett.

Også lurer jeg på om jeg skal lage noen slags hurtigkobling mellom jackinngangen og plekterbrettet, sånn at det er lettvindt å skifte.

Og jeg tror nok det blir stolposisjon på den.

så takk for tipsene.

Og jeg er jævlig spent på hvordan det blir hørendes ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg er usikker på om jeg skal sette pickupen i stolposisjon eller halsposisjon.

Du må først skru av plekterbrettet for å se om det er frest ut plass til humbuckeren din. Deretter, siden du har stemt lavt med tykke strenger, så ville jeg ha vurdert stolplassering. MEN, det er ingenting i veien for å plassere den i midten heller (du har mest sannsynlig en switch som kan velge 'full' middle). Da vil jeg tro at du blir værende på midtposisjon og aldri mer vende tilbake til hals eller stol, så det er kanskje ikke noe alternativ? Uansett, det er fullt mulig å prøve dette, og det tar ikke så mye tid heller. Koblingene er enkle, og du bruker ikke mer enn 1 time, skulle jeg tro, på å teste alle alternativene, så lenge du har en skrutrekker og ikke blir lei av å vri på stemmeskruene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg er usikker på om jeg skal sette pickupen i stolposisjon eller halsposisjon.

Du må først skru av plekterbrettet for å se om det er frest ut plass til humbuckeren din. Deretter, siden du har stemt lavt med tykke strenger, så ville jeg ha vurdert stolplassering. MEN, det er ingenting i veien for å plassere den i midten heller (du har mest sannsynlig en switch som kan velge 'full' middle). Da vil jeg tro at du blir værende på midtposisjon og aldri mer vende tilbake til hals eller stol, så det er kanskje ikke noe alternativ? Uansett, det er fullt mulig å prøve dette, og det tar ikke så mye tid heller. Koblingene er enkle, og du bruker ikke mer enn 1 time, skulle jeg tro, på å teste alle alternativene, så lenge du har en skrutrekker og ikke blir lei av å vri på stemmeskruene :P

Les hele tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.