Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa boogie


vally

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvem som nå importerer Mesa boogie til Norge. Har vært mange de siste åra.... Kan det være noe med kvaliteten... Er noen service teknikere som finner rare/unormale dele feil på mange av disse ampene. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GE Musikk.

Mesa er som regel bra kvalitet, jeg har hatt mye av det.

Kun hatt problemer med Triaxis preampen.

Husk at det er endel Mesa i Norge som er privatimportert og brukt med ymse trafoer (110-220v)

Mange av disse har fått problemer men det er jo ikke Mesas feil

Stemmer at det har vært dårlig avanse på Mesa, men det er 10år siden jeg jobbet med det så hvordan det er i dag vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa er dyrt .... Er det noen spesiell grunn til dette egentlig? helt sinnsyke priser.. 20k for en Dual Rectifier Head f.eks... Mens Marshall's Top of the line JVM410H koster 12-13 bare... Og Dual Rectifier er ikke mesa's top of the line amp en gang... Road king koster 35k+

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulmoen & Engh er ikke importør av Mesa Boogie lengre, nei. Det finnes ingen egen norsk importør for tiden.

Hvis man har service-spørsmål kan man i utgangspunktet forholde seg til kjøpsloven og ta garanti-saker gjennom butikken der man har kjøpt det. :)

Det er ikke lett å få tak i Mesa for tiden. Har 1 stk Lonestar 1x12" stående i butikken vår, men får ikke tak i flere på noen enkel måte når den forsvinner, før det kommer en ny seriøs importør (Gulmoen & Engh gjorde en veldig god jobb med service-biten, prisene får bli opp til vanlige folk å vurdere hva de synes om.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har hørt om problemer med Mesa er switching issues. De jeg har hatt har fungert fint. Ellers er vel ikke Mesa no billigamp i statene heller. Siste jeg prøvde var en Lonestar og den syntes jeg låt jævlig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen her hjemme hører vel mye sammen med prisnivået her i landet generelt.. Det meste er dyrt :P

Og så er det vel noen som har funnet ut at de kan ta så mye for ampene og at folk synes det er ok.

Det rare er at jeg har en kompis som bor i statene som synes at Marshall og Orange er forferdelig dyrt "over there".

Kan kanskje ha noe med toll "barrierer" eller noe sånt å gjøre? Ikke vet jeg..

Edit: Vet at Mario's forhandler Mesa, men aner ikke hvilken leverandør de bruker..

Endret av M.A.K.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen her hjemme hører vel mye sammen med prisnivået her i landet generelt.. Det meste er dyrt :P

Og så er det vel noen som har funnet ut at de kan ta så mye for ampene og at folk synes det er ok.

Det rare er at jeg har en kompis som bor i statene som synes at Marshall og Orange er forferdelig dyrt "over there".

Kan kanskje ha noe med toll "barrierer" eller noe sånt å gjøre? Ikke vet jeg..

Edit: Vet at Mario's forhandler Mesa, men aner ikke hvilken leverandør de bruker..

Marios må nok gå gjennom Norsk importør så lenge det fantes, men i og med at GE har sluttet kan de sikkert starte å ta dem inn selv..

Marshall er dyrt i USA, men det er ikke så rart da de produseres i England.

Mesa er Amerikansk og er selvsagt rimeligere der, logisk nok.

Andre Europeiske forsterkere som Engl,Brunetti, Diezel, Massotti osv er også dyrere i USA i forhold til de ampene som bygges der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa prisene er vell legendarisk høye overalt i Europa.

Brukt single recto i USA = 4000 kr

Brukt single recto i Norge = 12000 kr

Joda, vet det blir galt å sammenlikne USA/Norge priser, men er til tider litt komisk :P

Hehe, er helt enig :lol:

Selv synes jeg Mesa er/har vært en anelse overpriset, men det kommer vel av at absolutt alle "måtte" ha Mesa for en stund siden..

Pris og etterspørsel og de greierne der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.