Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa, dual receiver


morten

Anbefalte innlegg

Var å prøvde en Tom Anderson gitar i går, og fyren som skulle selge den hadde en Mesa Dual receiver. Det var første gangen jeg har spillt på Mesa, og ble ganske sjokkert over støyen på anlegget. kabinettet var 2x12 vintage30

Det støyet faktisk så ille at, det hadde vært umulig å ha det med i studio.. til og med på gitaren med EMG var det bøttevis med støy!! Jeg får ikke så mye støy på min amp, om jeg vrenger lyden på high gain kanalen på max med max gain, en gang! men det rareste var at det var clean kanalen som støyet mest!

Er dette vanlig på Mesa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa Reciver(mottager) eller Rectifier (likeretter)?

Har også prøvd en, men den støyet ikke så fælt som din tilsynelatende gjorde. Kan være at den spenningen du fikk ut fra veggen hos ham er litt for ille. Ellers, kan det være at noe har brent seg inni der, kanskje likeretter-røret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren som hadde ampen sa at de var slik, men jeg har aldrig hørt en så støyende amp noen sinne!! å det at clean kanalen var verst!! må jo være noe galt med den da.. jeg trodde jo først det var noe med gitaren han skulle selge, men har aldrig hørt noe mye støy fra Anderson gitarer tidligere. Han plugga i sin nyeste gitar med EMG, og de var akkurat like støyende..

det var nok skrivefeil var sikkert rectifier.. er ikke sånn Mesa fanatiker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok en rectifier ja :)

Når kameraten min kjøpte seg en gitar for litt siden, hadde han fyren han kjøpte den av, en Soldano SLO100, jeg synes den støya noe jævlig. Merklige greier, men kom sikkert litt av at det var en vanlig singelcoilstrat, og en temmelig gainfullamp i et boligkompleks i olso, mulig ikke det var de mest optimale forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.