Web Analytics
Jump to content

Alnico 5 BurstBucker på Gibson Flying V

Wellis

Recommended Posts

Nå har det seg slik at jeg sitter på 2 stk Alnico 5 BurstBuckere som jeg i utgangspunktet skulle putte i en gitar jeg skulle kjøpe meg. Men så ble det til at jeg kjøpte meg en annen gitar (Yamaha AES820-D6) istedet.

Så spørsmålet mitt er: jeg har også en Gibson Flying V som jeg kjøpte i '95 og nå lurer jeg på om jeg rett og slett skal skifte ut de gamle humbuckerene med BurstBuckere fra en Les Paul Standard.

Noen formeninger, anyone? Hvordan funker de i hårdrock?

Nå er jo en pickup skifting ingen vanskelig sak å gjøre, så jeg syns du bare skal prøve å se hvordan det funker.

Burstbuckerne går jo for å være meget gode. Men er ikke sikker på hva slags humbuckere som sitter fra før i din Flying V...

Jeg har BurstBucker V, eller BurstBucker Pro som de kalles, i min Les Paul, og jada, det er en hel del output i de mikkene,saftig bunn og brilliant topp, samtidig som den klarer å bevare den klassiske tonen. Jeg vil anta at du i din Flying V har 490T og 490R, som gibson puttet i det meste på 90-tallet, og disse tror jeg har en tanke høyere output enn BurstBuckerne, men de er ikke så definerte. Sjekk Gibson.comforum

oioio...

Seymore Duncan Quarter Pounds.. :D

kanskje ikke veldig særegene telemikker, men jeg går for at tele'n blir rocke-øksa, mens straten blir blues-klubba :)

Tele'n har fra før mye mer output en straten, jeg trur bridgen blir veldig bra, men får håpe at jeg fortsatt får saftige funky rytmer av neckpickupen.

Åssen mikker har du i din?

Har mikkene som fulgte med standard på Highway 1 Tele'n min når jeg kjøpte dem. Har ikke noen umiddelbare planer om å bytte de, men det kan hende det havner noe vintage-type mikker med skikkelig Nocaster/52' Tele-preg i den etterhvert.

Eller kanskje jeg bare sparer til drømmegitaren, som er en 52' reissue :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Hadde Guitar Rig 3(?) for mange år siden. Prøve alt mulig - ink Amplitube, men syns GR var desidert best og enklest i bruk. Skal teste det nye også   Jeg bruker mest Bias FX of Bias FX2, men sliter litt med latency. Hvilken type PC bruker du, og hvordan er forsinkelsene?  
    • For et år siden kom jeg over programmet Guitar rig 6. De hadde en demo med alle funksjoner bare at man ikke kunne lagre, men fullt brukbar til opptak. Den varte i 30 min, så må man starte programmet på nytt. Jeg hadde demoen i tre måneder før jeg så at de hadde sommersalg og jeg fikk hele programmet til halv pris. 1000.- kroner som var latterlig billig med tanke på hvor mange amps, rack, pedaler og muligheter som var der. Det var over 1200 ferdig innstilte lyder i forskjellige sjangere og man kan lagre de i forskjellige filer. Man kan selvsagt justere de å lagre nye, eller lage egne med alt som finnes. Den har også instillinger for vokal, trommer og mye annet. Nå har Guitarrig 7 kommet med cubersalgspris, men jeg venter til Black Friday eller Cybermonday i håp om å få oppgradert billigere. Det er masse nytt. Her er en video   Her er nettsiden: Native Instruments Guitar rig 7 Og her kan du laste ned demoen: Note: The demo version runs 30 minutes per session, and can then be reopend to try again. Save and Total Recall functions disabled. Du klarer deg lenge med den PS. Dette er ikke ment som reklame, men et godt tips. Jeg tjener ikke noe på det, men den demoen er gratis og verdt å teste...
    • Söker rock projekt i Norge att vara med i och framför allt live gig. All rock/metal är intressant.  Smakprov: www.linkedin.com/in/emlu-music-production-983a92296    
    • Heisann! er det noen som vet verdien på denne?  serienummer: US20048978
    • Via dette så endte jeg istedenfor opp med dette.   
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.