Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alnico 5 BurstBucker på Gibson Flying V


Wellis

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg sitter på 2 stk Alnico 5 BurstBuckere som jeg i utgangspunktet skulle putte i en gitar jeg skulle kjøpe meg. Men så ble det til at jeg kjøpte meg en annen gitar (Yamaha AES820-D6) istedet.

Så spørsmålet mitt er: jeg har også en Gibson Flying V som jeg kjøpte i '95 og nå lurer jeg på om jeg rett og slett skal skifte ut de gamle humbuckerene med BurstBuckere fra en Les Paul Standard.

Noen formeninger, anyone? Hvordan funker de i hårdrock?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo en pickup skifting ingen vanskelig sak å gjøre, så jeg syns du bare skal prøve å se hvordan det funker.

Burstbuckerne går jo for å være meget gode. Men er ikke sikker på hva slags humbuckere som sitter fra før i din Flying V...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BurstBucker V, eller BurstBucker Pro som de kalles, i min Les Paul, og jada, det er en hel del output i de mikkene,saftig bunn og brilliant topp, samtidig som den klarer å bevare den klassiske tonen. Jeg vil anta at du i din Flying V har 490T og 490R, som gibson puttet i det meste på 90-tallet, og disse tror jeg har en tanke høyere output enn BurstBuckerne, men de er ikke så definerte. Sjekk Gibson.comforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioio...

Seymore Duncan Quarter Pounds.. :D

kanskje ikke veldig særegene telemikker, men jeg går for at tele'n blir rocke-øksa, mens straten blir blues-klubba :)

Tele'n har fra før mye mer output en straten, jeg trur bridgen blir veldig bra, men får håpe at jeg fortsatt får saftige funky rytmer av neckpickupen.

Åssen mikker har du i din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mikkene som fulgte med standard på Highway 1 Tele'n min når jeg kjøpte dem. Har ikke noen umiddelbare planer om å bytte de, men det kan hende det havner noe vintage-type mikker med skikkelig Nocaster/52' Tele-preg i den etterhvert.

Eller kanskje jeg bare sparer til drømmegitaren, som er en 52' reissue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.