Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min første gitarsolo...


Anbefalte innlegg

For å bli god til å spille gitar, er det veldig viktig å lytte til musikken. Ikke bare les på taben, men gå gjennom den mens du hører på sangen.

Siden du vil lære deg soloer, går jeg ut i fra at du spiller el-gitar. Jeg anbefaler deg å kjøpe en bok som heter El-gitarr 1, som er en utrolig god bok for en nybegynner. Den tar deg gjennom de første stegene i å spille gitar, og serien fortsetter med El-gitarr 2 og 3. Det følger også med CD i boken som du kan spille etter.

Håper dette hjalp

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nothing else matters soloen var den første jeg lærte.

Hadde spilt i ca 7 mnd, så du fikser'e sikkert!!

Som gutta her sier, ta soloen step by step, lick by lick.

De fleste soloer er bare en kombinasjon av licks, så på denne måten vil

du ha en god progresjon.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste du kan gjøre er å finne noe låter du har hørt `ørten ganger, og kan "i hodet".

Plukk ut noen som har relativt enkle og korte soloer, og ta det derfra..

Guitar Pro er en fint hjelpemiddel, og du finner tabs i bøtter og spann på ultimate-guitar.com

Er du en metal mann, så vil jeg anbefale deg å plukke ut noen låter fra Judas Priest "British steel".. Her har du alt fra fete låter uten solo ( Breaking the law) til litt mer utfordrende saker.. "Living after midningt" er en fin "første" solo låt.. Kort og enkel solo som du sikkert mestrer første dagen.. Ikke ta deg vann over hode med en gang, det dreper bare lærelysten...

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.