Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

lei av gitar, hjelp


jg1993

Anbefalte innlegg

Noe som har hjulpet meg i perioder hvor jeg har gått lei er å lytte til andre musikksjangere som jeg ikke driver med til vanlig og prøve å lære litt av sjangeren. Man blir aldri så dyktig som en som spesialiserer seg i sjangeren, men man får nye ideer og inspirasjon samtidig som man utvider "vokabularet" som gitarist.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God måte å få motivasjon på er å se på de som inspirerer deg.

Ofte når finga ikke samarbeider, ser jeg på en video jeg liker, litt tutorials, osv.

Da pleier det å klø i finga rimlig fort.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skaff deg et studioprogram. Få deg et bra opptakskonsept. Jeg bruker en zoom pedal som kan kobles via usb til pcen. Start å komponer egne låter, spill dem inn. Lær deg å progammere andre instrumenter. Jobber du en god stund med ei låt og blir fornøyd, får bra tilbakemeldinger. Da får du nok lyst å fortsette ;)

Bare skumleste men hørtes ut som det var vansklig å formere et band i området der du bor. Så da prøver man solo :)

Du kan jo sjekke ut Dysterkald, det er mitt soloprosjekt, så fikk jeg med en vokalist som syntes detta var bra. Gjenstår bare livemedlemmer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en pause er ofte best. Jeg mistet helt motivasjonen i vår en gang, og spilte ikke seriøst før september/oktober. Selvfølgelig taper man seg litt, men man får lysten tilbake.

Og det å spille inn egen musikk er også bra! Da kan man utfordre seg selv, og hele tiden ha ett "band" som hører etter og kun bråker når du vil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.