Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rar oppførsel av Marshall kabinett ...


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har Randy Rhoads sitt signatur kabinett og forsterkeren.

Lyder utrolig bra og alt, men når jeg satt og lekte meg på gitaren og nøyt den gode lyden så skrudde lyden seg ned litt og etter stund opp igjen.

Så begynte det å lukte svidd plastikk. Jeg fikk Mamma til å bekrefte den lukten og hun hadde hørt forandringene i lyden mens jeg spilte.

Jeg tror det har noe med det kabinett elementet i øverste venstre hjørne som har røket eller at jeg kjørte det for hardt.

Nå spilte jeg bare på 5 og booste litt med en Ibanez Tubescreamer.

Noen som vet hva som kan ha skjedd?

Mvh.

Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lyd i kabinettet, men ampen spiller så himla høyt at jeg hører ikke hvilke det kommer lyd ut av og ikke, men jeg skal spille litt senere så da kan jeg prøve å høre etter ;)

Skru av bakplaten på kabinettet og ta en titt, kan være en produksjonsfeil som skaper en kortsluttning inne i kabinettet.

Dette kan enkelt ødelegge ampen din så er lurt å få sjekket, når du har av bakplaten kan du jo også sjekke om elementet rører på seg ved å holde fingrene bak på membranet(ikke spolen).

Men dette vil jo uansett være en reklamasjonsak så det beste er jo å få det levert inn til sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lyd i kabinettet, men ampen spiller så himla høyt at jeg hører ikke hvilke det kommer lyd ut av og ikke, men jeg skal spille litt senere så da kan jeg prøve å høre etter ;)

Du får skru ned volumet litt da, vettu.... Jeg spurte ikke om du hadde lyd i kabinettet, men om du hadde lyd i det elementet du mente det var noe feil med.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skru ned volumet litt da, vettu.... Jeg spurte ikke om du hadde lyd i kabinettet, men om du hadde lyd i det elementet du mente det var noe feil med.

Skru ned og skru ned ... på 1 så er det jo allerede ganske øredeøvende. Men jeg kan jo ikke skru opp i det hele tatt, da er det fortsatt lyd, men uten noe som helst av overdrive og sånt.

Takk for svar folkens. Tenker meg at jeg tar turen til en musikkbutikk for videre hjelp ;)

Mvh.

Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ned og skru ned ... på 1 så er det jo allerede ganske øredeøvende. Men jeg kan jo ikke skru opp i det hele tatt, da er det fortsatt lyd, men uten noe som helst av overdrive og sånt.

Takk for svar folkens. Tenker meg at jeg tar turen til en musikkbutikk for videre hjelp ;)

Mvh.

Oscar

Virker lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.