Web Analytics
Gå til innhold
Foo

Jeg skal kjøpe meg en LP-klone

Anbefalte innlegg

Denne for å være helt presis. Det kan bli interessant med en annen halsinnfesting enn den vanlige til LP-type gtarer. Endret av Foo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den var litt tung, men det er min mening :) Halsfresingen så kjekk ut, og kan jo være intressant å høre om det er forskjell på limt hals og neck-thru(selv om det i praksis betyr minst 3-delt kropp).

Helt ærlig helte den mer mot ESP/LTD enn Les Paul, men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

agile gitarer skal jo være veldig gode i forhold til hva man betaler for. Trenger nok litt justering når du får den, men etter det skal de være knallgitarer. Har ikke agile selv, men det er hva jeg har fått med meg av andres erfaringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det må nok sikkert litt justering til, men jeg håper det er så lite som overhodet mulig. Jeg er ræv på alt som har med å sette opp gitarer. Jeg har et par andre gitarer som skal kjøpes før denne, da. Det er vel det som kalles GAS...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det må nok sikkert litt justering til, men jeg håper det er så lite som overhodet mulig. Jeg er ræv på alt som har med å sette opp gitarer. Jeg har et par andre gitarer som skal kjøpes før denne, da. Det er vel det som kalles GAS...

Har spillt på en Agile les paul. Det er noe av det værste jeg har spillt på hvertfall. lyden i mikkene var ikke noe særlig og den var ganske tung også.. greit nok at en les paul skal være tung, men den gitaren der var jo bortimot betong.

Kan jo selvfølgelig hende at kompisen min bare har vært ganske uheldig med akkurat den gitaren da, for jeg har egentlig aldri hørt noe dårlig om Agile guitars.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir helt sikkert bra den der :)

Og hva så om mikkene ikke er helt i toppklasse? I forhold til resten av speccen er jo de fleste Agile gitarer grisebillige.

Synes helt ærlig ikke den virka spesielt tung.. 10lbs, det skulle bli ca 4,5kg.

Hvis noen synes det er for tungt bør de slutte å spille gitar og gå over til ukulele snarest!! :lol:

Begynte å spille bass da jeg var ca 12, fikk låne pappa sin gamle Peavey på ca. 7 kg.. Det var andre boller det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tung? En gitar skal veie noe hælvetes mye. Voksne mannfolk skal ikke ha fislegitarer! Forøvrig er det vel Seymour Duncan pickups i den, ikke at jeg har noen som helst anelse hvordan disse låter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig at kompisen min har en litt annen modell, for gitaren hans veier rundt 7kg vil jeg tro. Men Agilen han har er kjøpt for lenge siden. Godt mulig de har endret på materiale osv i ettertid. Men ikke vet jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg ikke tenke meg. Den selges jo med "factory installed D´addario stings".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.