Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Produksjon av kabinetter.


Anbefalte innlegg

Sjøl er jeg i markedet (når jeg er det) etter litt odde british-style kabinetter (Orange/Matamp), og det er ikke nødvendigvis lett å få tak i så veldig rimelig. Vertikale store 2x12 eller 3x12, f.eks. Det finnes noen hjemmebyggere som selger rimelig (http://shop.ebay.co.uk/2688abe/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686), men så er det frakt og moms og sånt, pluss elementer selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart jeg fant denne tråden akkurat nå.

Jeg driver å leker med tanken om å bygge et 2x12 kabinett

etter målene fra kabinettet til Fender Bassman 6G6-B fra '63.

Har et orginalt fra før, men kunne tenke meg ett til.

Hvis prisen blir akseptabel kan det jo vurderes. ....men jeg gidder å bygge selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ikke er "flatpakketsegmentet" det satses på her, men det er da en god idé? Det som for de fleste er "mission impossible", er jo å lage fingerskjøtene på "kassen rundt". Kan man skaffe plater til en grei pris, og tilbu selve kassen ferdig fingerskjøttfrest, burde det da være mulig å tjene litt kroner på det, i og med at det er en jobb som få har utstyr til og behersker. Men kan jo skjønne at det kanskje ikke er like morsomt som å lage ferdige hele kabinetter med masse riktige detaljer.

Har man utstyret, så der det jo bare å produsere opp noen få kasser, og sjekke om markedet er der. Mulighetene for å treffe publikum på nett er jo mye enklere nå enn for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig kunne godt tenkt meg å kjøpt et godt 4x10" basskabinett ferdig med elementer og det hele. Ville jo ikke vært noen ulempe akkurat om noen hadde håndlaget det i Norge. Særlig ikke hvis det er godt utført arbeid og gode kabinetter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA ligger 4x12" Marshall kloner på $800 til $900. Mye av prisen ligger da i riktig tolex,

piping, grilltrekk, og andre detaljer. For at det skal lønne seg, må det nok kjøpes i større kvanta.

Ikea varianten er morsom, men på det jeg har restaurert, er avrundinger og pussing, vesentlig og vanskelig.

For å få en fingerskjøtet kasse til å se pen ut, må den monteres og pusses, før den demonteres, og flatpakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.