Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selge Gibson Les Paul og kjøpe Ibanez RG?


Guitarguy84

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt en Gibson Les Paul Standard Faded i 2,5 år og før det ønsket jeg meg en Les Paul i ca 10 år!!

LPen har vert hovedgitaren min siden kjøpet men i det siste har jeg spilt mest på min Ibanez RGT 220..

Har prøvd en Ibanez RGA Prestige nylig og på en del ting er denne bedre enn en Les Paul mener jeg.

F eks lydvalg, komfort og vekt!!

Den har mahogny kropp og fast stol!

http://www.guitarvillage.co.uk/product-detail.asp?id=5096&catid=3&manid=48&quantity=1&product=Ibanez+RGA321F-SPB%2C+Sapphire+Blue%2C+New%2C+Inc.+Case

Det fine med denne er og at den har samme hals som RGen som jeg allerede har..

"Alle" fraråder meg å selge Les Paulen min men jeg er perfeksjonist samtidig som jeg syns dette heller mot "galskap" (?)

Hva tror dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et valg ingen andre enn du må ta. Hva er grunnen til at så mange fraråder deg å selge LP'en? Les Paul er ikke for alle, men skulle du f.eks. få lyst på en LP ved en senere anledning, er det jo bare å kjøpe seg en da, så fremt det ikke er noe helt spesielt med den du har som gjør at du vil angre voldsomt. Det er det jo tydeligvis ikke i og med at du faktisk vurderer å kvitte deg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et valg ingen andre enn du må ta. Hva er grunnen til at så mange fraråder deg å selge LP'en? Les Paul er ikke for alle, men skulle du f.eks. få lyst på en LP ved en senere anledning, er det jo bare å kjøpe seg en da, så fremt det ikke er noe helt spesielt med den du har som gjør at du vil angre voldsomt. Det er det jo tydeligvis ikke i og med at du faktisk vurderer å kvitte deg med den.

Er glad i LPen min men tenker det at den skulle hatt lavere bånd og at jeg ville bytte mikkene til SD Alnico Pro II

Dette blir fort dyrt.. :-p

- Med andre ord jeg syns Slash modellen er bedre enn den som jeg har! Jeg har prøvd en og likte den meget godt men den er for dyr for meg nå.

De som fraråder meg fra å selge den, er av den tradisjonelle typen eller de bare liker ikke Ibanez, tror eg.

(Perifere kontakter på Facebook..)

Men RGAen skulle i en ideél verden hatt gjennomgående hals eller setneck!

På toppen av d hele er jeg student uten fast jobb :-p

Endret av Guitarguy84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad i LPen min men tenker det at den skulle hatt lavere bånd og at jeg ville bytte mikkene til SD Alnico Pro II

Dette blir fort dyrt.. :-p

- Med andre ord jeg syns Slash modellen er bedre enn den som jeg har! Jeg har prøvd en og likte den meget godt men den er for dyr for meg nå.

På toppen av d hele er jeg student uten fast jobb :-p

Slash sitt gjennombrudd på plate ble stort sett spilt inn med en replica av en '59 LP som ikke var laget av Gibson, men jeg skal ikke kritisere signatur-modeller her.....

Trodde ellers at de fleste Gibsons stort sett har samme bånd, og rimelig lave bånd ifht. mange andre.

Skift Pick-upene og se hva som skjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt RG'n når som helst. Det som betyr noe er at du har noe som motiverer deg til å spille og bli bedre.

Kjøp RG'en som Jonathan selger, her på forumet. Mye gitar for penga!

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.