Web Analytics
Gå til innhold
gitarrr

Stemmeskrue til Gibson SG

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bytte ut alle stemmeskruene på min Gibson SG special faded.

Har valget om å sette på samme stemmeskruene som var på den eller velge noe annet. Noen som kan noe om dette, og vil anbefale meg noen gode pålitlige stemmeskruer til denne gitaren ?

Takk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ikke konklusjon være at det er nøtten og trevirket som gjør disse gibsongitarene

ustabil når dem er ny? At en god nøttjobb og noen år på baken i stabilt klima gjør susen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er i hvert fall uhyre sjelden at stemmeskruene er årsak til at en gitar blir ustemt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ødelagt en av stemmeskruene, så er det ingen som vil selge meg 1 stemmeskrue. Så jeg er nødt å kjøpe 6.

Så det er ikke at den blir ustemt eller noe.

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ødelagt en av stemmeskruene, så er det ingen som vil selge meg 1 stemmeskrue. Så jeg er nødt å kjøpe 6.

Så det er ikke at den blir ustemt eller noe.

;)

Sånn å forstå. Jeg vil tro at hvis du besøker ei gitarsjappe med noenlunde respekt for seg selv vil du kunne få en stemmeskrue av den typen du trenger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er enig. Skal prøve å ta med meg stemmeskruen å gå snakke med de selv. Men vist jeg først skal skifte alle så vil jeg tenke litt på ande muligheter en å kjøpe de som er standard på gitaren.

Så hadde håpa at det var noen som kunne anbefale meg noen som er bedre enn "gibson sine"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Gibson sine" holder i massevis, men Gibson selv bruker jo Grovers på noen modeller. Det er vel også en ganske vanlig "oppgradering". Så har man jo Kluson, Gotoh. Det finnes mange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange som av en eller annen grunn "vet" at det er dårlige stemmeskruer på Gibson. Det er min mening er det bare tull, men det er en annen sak.

Skal du "oppgradere" her, må du nok se etter noe med bedre funksjon, og ikke forsøke å finne noe med så mye bedre kvalitet at det monner noe. Du kan da "oppgradere" med stemmeskruer som er låsbare. Da vil nok gitaren holde stemmingen minst like bra, eller bedre, hvis du ikke har teknikken med strengeskift helt inne. Skrengeskiftene går da også raskere. Da bør du kikke på stemmeskruer fra Sperzel, eller Planet waves. Planet wavesvarianten kutter også av strengen, ellers er det mest utseendet du kan se på, hva du synes ser finest ut.

Jeg vil tro at Planet Wavesvarianten ser penest ut på en Gibsongitar, men det kan jo tenkes du har en annen smak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill, men nå har jeg fått tak i 1 riktig stemmeskrue av Hagstrøm Bergen !

endelig, da slipper jeg å kjøpe et sett til 800 ,-

:) takk for hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.