Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar strenger


Mastema

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter utrolig masse strenger, har prøvd ghs zakk wylde og noen andre tjukke ghs strenger som ikke jeg husker navnet på. Jeg er ute etter noen strenger som tåler mye og ca. vanlig størelse, må selfølgelig ver gode og spille på, noen som har noen og annbefale? :roll: pis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye bra om elixir. De varer visst mye lengre en vanlige strenger, og skal holde den "nye klangen" lengre. Har prøvd de på noen gitarer i gitarbutikken, men har ikkje prøvd de selv over lengre tid. Vet heller ikkje kor lenge strengene hadde sotte på gitarene eg prøvde. Men vet det e mange som anbefaler de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røk også en del strenger de første par årene jeg spilte gitar. Sakte men sikkert sluttet det å skje, så måtte jeg lære meg å skifte strenger når klangen var død, heller enn strengen :wink:

PS: Var ingen ny gitar inne i bildet, G400'en bare slutta å ryke dem, så jeg regner med noe av feilen lå i måten jeg spilte på i mine "yngre dager"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta på en del grafitt for å redusere friksjonen i bridgen. Strengene ryker fort hvis jeg ikke gjør dette. Fungerer også med symaskinolje (ikke olje i beinsadelen siden det fort kan trekke inn i gripebrettet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du prøvd dem?

Personlig skjønner jeg meg ikke på Elixir-frelste, ettersom denne klangen varer kanskje et par uker lengre enn vanlige Ernie Ball Reglar strenger, mener jeg. De er seff digge å spille på, har hatt en del slike sett før, men EB er billigere, og fortsatt veldig gode strenger. Slitasjemessig rent fysisk (ikke lydmessig...det ble litt feil, anyway) er det nok ingen forskjell, i det første Elixir-settet jeg sate på en gitar, røk den lyse E-strengen nesten med en gang, så hvis det er problemet, vil ikke Elixir løse det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er ofte å ikke spille så forbanna hardt på strengene.

I øvingslokalet til Bandet mitt, som også mange andre bruker da, står det en Strat og en Epi, og hver gang vi kommer dit er det noen syke folk som sliter de tre øverste strengene, aldri de nederste men bare de øverste.

De knuser også i gjennomsnitt en cymbal i uka, og selv om trommestikkene deres blir knekte fortsetter de å spille med de.

Jeg har store lagre med D`addario som jeg bruker. Dette kjøper jeg på www.strenger.no billigere strenger enn der kal du lete lenge etter.

Jeg liker de strengene meget godt og skifter de ut i gj.snitt en gang i måneden eller når de begynner å miste tone.

Kan bare nevne at Norges beste gitarist Børge Petersen-Øverleir også bruker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes elexir strenger på elektrisk blir veldig glatt feel. Liker ikke det , men digger det på akustisk.

Til nå har jeg svinget litt frem og tilbake , men ender stadig på helt vanlige D'addario strenger jeg gitt.. får teste litt EB en gang i guess..

Nilsefixxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.