Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rickhenbacker eller Musicman?


Jardeey

Anbefalte innlegg

Rickenbacker er nå helt fantastisk multifunktionell.. Muligens noe av det bedre jeg har tatt på av basser

Det inntrykket jeg har, er at MusicMan er en veldig allsidig bass, mens Rick'en er en mer typsik rockebass? Jeg er ikke bassist selv, men kjenner jo noen... MM er i hvert fall en veldig god allrounder, og Stingray er vel noe av det bedre fra MM. Såpass vet jeg. Castor er bassist, så han burde nok kunne gi et godt svar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er gode basser for de som liker dem. :)

Har ikke spilt på så mange Ricer, men vet at de definitivt ikke er "my cup of tea".

Har spilt på noen Stingrayer, og de har jevnt over vært veldig godt instrumenter. Men heller ikke "my cup of tea".

Foreslår at du tar deg tid til å teste en del forskjellige instrumenter (også andre enn Ric og Stingray) og kjøper det som føles riktig for deg :)

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rick og MM er så forskjellige basser på alle måter, at det skal være ganske enkelt å velge etter min mening. Eller, du har lyst på begge du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er basser med karakter. Ikke minst Rickenbackeren. Ikke tvil om at det er et bra instrument med særpreg, men som Mr Walker er inne på, ikke noe som passer alle. Det er vel en av de "vanlige" bassene som finnes som jeg finner "særest". Det betyr ikke at alle andre skal være enige i det. Rådet mitt er å prøve, godt og lenge, før du bestemmer deg for en Rickenbacker. Stingrayen er litt mer normal, føler jeg, ikke så spesiell. Slik jeg ser det, har den også flere "gode lyder" enn Rickenbackeren, som i mitt hode er litt mer "one trick pony". Det trikset den kan, kan den jo veldig godt, da.

Den aller beste løsningen er vel å kjøpe begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er basser med karakter. Ikke minst Rickenbackeren. Ikke tvil om at det er et bra instrument med særpreg, men som Mr Walker er inne på, ikke noe som passer alle. Det er vel en av de "vanlige" bassene som finnes som jeg finner "særest". Det betyr ikke at alle andre skal være enige i det. Rådet mitt er å prøve, godt og lenge, før du bestemmer deg for en Rickenbacker. Stingrayen er litt mer normal, føler jeg, ikke så spesiell. Slik jeg ser det, har den også flere "gode lyder" enn Rickenbackeren, som i mitt hode er litt mer "one trick pony". Det trikset den kan, kan den jo veldig godt, da.

Den aller beste løsningen er vel å kjøpe begge!

+1

Da trenger du bare en p bass og en jazzbass, så har du vel dekket alle behov :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geddy hatet halsen på Rickenbackerene, men mente at lyden var perfekt.. Da han fant jazz bassen kunne han beholde samme "top end", med en bedre hals.. Men det skal sies at Geddy er i den tro at Jazz bassen hans har en feilkobling ett eller annet sted i bassen, som gir den litt annen lyd en noen av de andre jazz bassene.

Chris Squire er forresten ganske trofast han og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.