Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vedlikehold/service av gitar


Erdal

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en brukt Fender Stratocaster (Mexico) som ble kjøpt ny i 2002 og som ikke har blitt brukt mye etter det og ingenting etter 2005 (etter hva jeg har hørt). Hva kan være greit å gjøre med den for å "bring it back to new life"? Fretboardet er lønn, hvis det har noe å si med tanke evt. oljing.

Når jeg vrir på volumknotten så kommer det litt knattring av og til, kan/bør denne smøres? I så fall med hva? Strengene hadde visst ikke blitt skiftet så nye strenger kommer på så fort som fankern. Andre ting?

PS. Den har ikke tremoloarm, men ett hull der den skal sitte. Men det er ingen gjenger inni der, kan den fortsatt utstyres med arm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, gå over elektronikken med elktrorens, f.eks 226 i fra CRC... Om den har vore ubrukt i fleire år kan det vel muligens vere på sinn plass med ei skikkeleg innjustering av trussrod og intonering?

Gjengane til tremoloarmen er så langt nede i holet at du ikkje ser dei, i alle fall på Straten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.