Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

På reisefot...


katarsis

Anbefalte innlegg

Etter "ferien" er omme skal jeg ut på reisefot (nærmere bestemt andre siden av kloden, Australia), og å ta med gitaren kommer man ikke utenom, jeg funderer derfor på om jeg skal skaffe meg et effektbrett, for turen (siden det er enkelt og greit å ta med meg), og lurer litt på hva som kan anbefales. Prinsippielt sett er jeg litt imot disse digitale dubbedingsene, men nå ser jeg iallefall et midertidlig behov for å skaffe meg en. "Soundet" jeg er ute etter er blant annet solo soundet (ikke det akustiske) som kan høres på "An evening with John Petrucci & Jordan Rudess" (De elektriske segmentene), bare helt fantastisk tone. Vet selvfølgelig at du ikke kan få ekte vare, men er ute etter noe lignende.

Har vurdert litt å se på Korg AX10G (helt ny av dato, og har mye av VOX Valvetronix (eller hva det nå var) teknologien i seg, ettersom den koster 1500 blank på kickmusic.no. Som sagt er dette i hovedsak en midertidlig løsning, men det er lite poeng å kjøpe noe som ikke høres ut som katta i sekken engang.... Og er derfor åpen for forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som midlertidig løsning ville jeg kjøpt enten en behringer V-amp2(som er ganske billig, og har grei lyd), eller en pod 2.0 (som har litt bedre lyd, men er ikke verd det ved mindre de faktisk har satt ned prisen nå..)

er ikke sikker på om de har 220-240v stømnett der nede... synes jeg har sett noen omformere for de som skal til australia.. men et adapter er jo ikke dyrt der nede uansett så...

har ikke peil på brett... liker egentlig ikke disse digitale dingsebomsene, men er greit å ha på hybelen når du øver 3-4 om morningsen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i australia atm, og kan melde om at gitar-greier ikke er spesiellt billig her nede.. Men hvilken vei skal du reise ned hit da? husk at du får BARE ha med deg 20 kg, og der er lett å overstige.. i sær med gitaren med deg. Dem er faktisk jævla hissig på det! Iallefall oppover.. Men hvis du reiser gjennom USA kan du ha 60 kg, og du kan plokke opp bra gitarstasjh når du mellomlander der :) MEn det kommer jo an på hvordan du reiser seff..

Hvor skal du hen da? jeg er i Brisbane og studerer! Kjempeland! Gled deg mass! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss GT-6! Er du flink å skru høres den nydeli ut!

Men da må du vite hva du driver med... :shock:  

koster vel rundt 5 tusen

Kan lett koste 3 000 kr hvis man leter litt. Da mener jeg brukt.

Jaja klart d. Ikke VELDI mange som selger den for 3000 men, de fleste går vel for 3500 brukt. Mente nypris jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som midlertidig løsning ville jeg kjøpt enten en behringer V-amp2(som er ganske billig, og har grei lyd), eller en pod 2.0 (som har litt bedre lyd, men er ikke verd det ved mindre de faktisk har satt ned prisen nå..)

ville ikke kjøpt noen av de for en tusenlapp engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en time sør for Brisbane, (Bond University). Reiser via Singapore. Skal vi se jeg har sikkert med meg en koffert med klær, en gitar og en håndkolli... ca 20 kg tenker jeg. Gitaren er seff håndbagasje (ville aldri drømt om å utsette den for de iskalde forholdene i flyenes bagasjerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge noe her på forumet som jeg ikke husker hvem var, har fly et eget lasterom til varer som ikke tåler kulde og andre ting. Et lasterom som er oppvarmet og med riktig luftfuktighet osv. Jeg tror jeg har hørt det... Eller så har jeg drømt det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.