Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange Rocker 30 - kjøpe fra Thomann eller lokalt?


Anbefalte innlegg

Har hatt lyst på en Orange Rocker 30 topp + matchende cab en god stund nå, og når jeg spurte på Hagstrøm i Bergen for en pakkepris så sa de noe sånt som 15-16000kr...

Er veldig lysten på å kjøpe Rockeren nå i januar, og har sett litt på thomann.de for å finne ut om en kan kanskje kunne spart noe cash..

Siterer Loztboy i en annen tråd:

"Det er bare å lage seg en konto hos Thomann, browser du sidene på svensk får du priser i euro som inkluderer svensk mva (ca 20%)?

Når du bestiller trekker Thomann fra den svenske momsen og legger til 30 euro i frakt.

Når du henter pakka på postkontoret må du betale norsk mva (25%) for varen og frakten

Du ender da opp med å betale totalt ca.KR 2100 for Harley Benton G212 Vintage"

Sett ut i fra dette så skulle en tro at en kunne spare noe penger på å bestille fra thomann? Eller hva tror dere?

Når en velger å være "svensk" på thomann, så blir totalprisen for Orange Rocker 30h + 212 open-back kabinett 1400 euro, altså ca 11500kr etter dagens kurs. Så man trekke fra, og legge til norsk mva, osv. Noen som har erfaringer med dette, og har synspunkter på om thomann-handling vs å gå i norsk butikk er lønnsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler man moms på frakt? Jeg har sett flere skrive at det går moms også på frakten, men jeg er rimelig sikker på at de gangene jeg har betalt moms har det vært kun varen/varene. Det stemmer jo også overns med "tollappen" på pakken. Her skrives verdien til varen eksklusiv frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man betaler moms på frakt.

Info til IntoTheVoid(HCGJ): Hvis det du kjøper veier mer enn 30kg blir frakten en del mer.

Det står på sidene deres at hvis du bestiller større pakker enn 30 kg kan du sende en epost til international@thomann.de før du bestiller.

Fortell de hva du skal kjøpe og spør hva det vil koste å få det fraktet.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Beklager trippelposting. Vet ikke hvordan det helt skjedde.

Men tilbake til saken. Jeg har nå sjekket kviteringer etter jeg for et par år siden kjøpte en dobro fra Elderly.com. Denne ble sent med UPS. Her har jeg kun betalt moms på varene. Var vel heldig da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer Loztboy i en annen tråd:

"Det er bare å lage seg en konto hos Thomann, browser du sidene på svensk får du priser i euro som inkluderer svensk mva (ca 20%)?

Svensk moms er 25%, så den prisen du ser gjelder også for Norge. I tillegg er det EUR 30 i frakt for sendinger til Norge.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss mva på frakten :)

Grunnen til at jeg ikke var sikker på svensk mva% er at når jeg har bestilt varer trekker de ikke ifra 25% men rundt 20%

Eksempel fra en ordre:

Jeg kjøper en vare til 199 EUR

De trekker fra mva. og prisen blir da 166.38 EUR

Hvis det hadde vert 25% mva ville det vel blitt 159,2 EUR? (199/1,25)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss mva på frakten :)

Grunnen til at jeg ikke var sikker på svensk mva% er at når jeg har bestilt varer trekker de ikke ifra 25% men rundt 20%

Eksempel fra en ordre:

Jeg kjøper en vare til 199 EUR

De trekker fra mva. og prisen blir da 166.38 EUR

Hvis det hadde vert 25% mva ville det vel blitt 159,2 EUR? (199/1,25)

Hvis du med "de" mener Thomann, så kan det være den tyske momsen du tenker på (16%), men de tallene der tyder på en moms på 19,6%. Litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo alltids være noen kroner å spare ved å bestille fra f.eks Thomans, men hva vis det oppstår en feil med det man har kjøpt? Er det ikke greit da å vite at du kan ta det til din lokale forhandler å få det fikset istedenfor å måtte sende det helt til Deutschland? et ikke om jeg tenker riktig her, men slik forestiller jeg meg det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss mva på frakten :)

Grunnen til at jeg ikke var sikker på svensk mva% er at når jeg har bestilt varer trekker de ikke ifra 25% men rundt 20%

Eksempel fra en ordre:

Jeg kjøper en vare til 199 EUR

De trekker fra mva. og prisen blir da 166.38 EUR

Hvis det hadde vert 25% mva ville det vel blitt 159,2 EUR? (199/1,25)

Hvis du med "de" mener Thomann, så kan det være den tyske momsen du tenker på (16%), men de tallene der tyder på en moms på 19,6%. Litt rart.

Tysk moms er vel 19%, husk å ta utgangspunkt i den prisen du finner på thomanns tyske sider, da denne kan avvike fra den på den svenske siden. Jeg tipper at varen Loztboy kjøpte kostet 198 Euro i Tyskland, selv om den var priset til 199 på de svenske sidene. (198/1.19=166.387)

Endret av jackke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.