Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger til ny gitar


Lykkjen

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det snart 1 år siden jeg kjøpte meg min første gitar. Det var en gitar-pakke som er ganske lik denne -

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=19446&artno=222501

Dermed føler jeg at tiden kanskje er inne for en ny gitar, nå som jeg blitt litt mer dreven...

Jeg har bursdag om litt under en måned, og har dermed tenkt til å bruke en god del på gitar.

Gitaren skal koste max 4000, men jeg gråter ikke om det kommer noe billigere. Jeg vil kanskje også vite hvor mye jeg kan oppleve ved å kjøpe en

ny gitar. Og kanskje mest fordeler av det...

Så alle som har anbefalinger som de tror passer til meg, fyr løs!

EDIT: Jeg spiller for det meste rock, så en gitar som ser også svart og tøff ut hadde vært kjempe fint!

Endret av Lykkjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort framskritt? Kan du være litt mer konkret?

Litt vanskelig i og med at jeg ikke helt vet hva slags gitar du har fra før, men Epiphone'n er vel helt kurant selv om den antageligvis ikke er noen supergitar. Det kommer som sagt an på hvilken gitar du har, men erfaringsmessig er disse pakke-gitarene ikke rare greiene, så derfor regner jeg med at det vil være et framskritt. Men jeg kan jo ikke være sikker på det uten å ha prøvd begge først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig i og med at jeg ikke helt vet hva slags gitar du har fra før, men Epiphone'n er vel helt kurant selv om den antageligvis ikke er noen supergitar. Det kommer som sagt an på hvilken gitar du har, men erfaringsmessig er disse pakke-gitarene ikke rare greiene, så derfor regner jeg med at det vil være et framskritt. Men jeg kan jo ikke være sikker på det uten å ha prøvd begge først.

Jeg har en Squire Strato av Fender. Jeg vil liksom ha en ny gitar, men også en guitar som jeg kan ha lenge helt til en

dag jeg blir virkelig god å kjøper en Les Paul eller noe i den duren. Men da en gitar selvsagt under rundt 4000 tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Squire Strato av Fender. Jeg vil liksom ha en ny gitar, men også en guitar som jeg kan ha lenge helt til en

dag jeg blir virkelig god å kjøper en Les Paul eller noe i den duren. Men da en gitar selvsagt under rundt 4000 tallet...

Squire er jo også en kurant gitar, så sånn sett er det ikke sikkert den Epi'en er et voldsomt framskritt, men det er en annen type gitar med litt annen type lyd. Kvalitetsmessig vil det kanskje ikke skille veldig mye mellom den Epi'en og Squier'en. Var jeg deg ville jeg evt. ventet til jeg hadde spart opp til å kjøpe en gitar som ligger i 7-8000 kroners-klassen for å få noe som er merkbart bedre enn den du har. Eller du kan kjøpe brukt og få en i den klassen til den prisen du ser for deg. Den Ibanezen det er linket til er sikkert bra hvis man er ute etter den type gitar. Jeg skal derimot ikke uttale meg om prisen på den, da jeg ikke har mye peiling på den type gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squire er jo også en kurant gitar, så sånn sett er det ikke sikkert den Epi'en er et voldsomt framskritt, men det er en annen type gitar med litt annen type lyd. Kvalitetsmessig vil det kanskje ikke skille veldig mye mellom den Epi'en og Squier'en. Var jeg deg ville jeg evt. ventet til jeg hadde spart opp til å kjøpe en gitar som ligger i 7-8000 kroners-klassen for å få noe som er merkbart bedre enn den du har. Eller du kan kjøpe brukt og få en i den klassen til den prisen du ser for deg. Den Ibanezen det er linket til er sikkert bra hvis man er ute etter den type gitar. Jeg skal derimot ikke uttale meg om prisen på den, da jeg ikke har mye peiling på den type gitarer.

Hvilken gitar vil jeg kunne fått merkverdig framskritt med for den prisen?

Jeg har så lyst på en gitar skjønner du, haha :D

Endret av Lykkjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.