Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkertopp til metal, max 7000-8000kr


Konnis

Anbefalte innlegg

Heihei.

Har lyst på ny amp, og spør derfor om tips her. Har egentlig bestemt meg for en 6505 men hvis noen andre gode tilbud dukker opp så fortell! Vil ha en amp som har heftig metalvreng (ikke type death metal, men en lyd med baller). Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. 6505 virker som den feteste metalampen men cleankanalen er kanskje ikke helt topp? Den er kanskje en one-trick-pony?

Ønsker lyd i retning Metallica, Mastodon, Lamb of God, The Sword... solid blanding med andre ord :P

Har som sagt sett for meg enten

6505

JCM800

Mesa Mark IIc (hvordan er vrengen i denne?)

Kom gjerne med andre forslag :)

Ser ut som det ikke er noen spørsmål i posten min, men lurer litt på hvordan vrengen i Mark IIc er :P IIC+ er jo legendarisk, men tenker at den plussen betyr mer gain...?

Kommer garantert med flere spørsmål etterhvert.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mark IIC er det John Petrucci bruker (i tillegg til en drøss med tilleggseffekter) på plater så det er vel en veiviser på lydfronten. Disse går for rundt 10k på bruktmarkedet, men ser en til 8k på finn.no nå. Har ingen info om de andre ampene dessverre...

Husk at det er forskjell på MKIIc og MKIIc+

Mesa EQ`n er en viktig del av tonen, hørt at det er noen andre forskjeller og men aner ikke.

Alle de store gutta bruker jo pluss`n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha... ja mulig han sa "Mark Si tu pløss" i det interjvuet jeg så, meget meget mulig.

Ja Pettrucci har altid brukt 2c+

Jeg traff på`n etter en konsert på Rockefeller og han sa noe om forskjellene på plus og vanlig i tillegg til EQ`n men jeg kan ikke huske hva.

Veldig trivelig fyr, dette var før han begynte å ligne på Hulken -sikkert skummlere nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy du er heldig Debris! lenge siden altså?

Det var på den tida jeg var fan av dream theater.

Var enten etter Images and words eller Awake.

Bodde rett ovenfor Rockefeller og møtet var tilfeldig, hadde god tid til å skravle gitar :)

De var jo ikke så store da, bortsett fra kanskje i musikerkretser..

Har møtt flere av de gamle heltene mine opp igjennom, og 99% er hyggelige vanlige folk som ikke har noen superegoer i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.