Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rust-effekt til custom gitar


martinkasa

Anbefalte innlegg

Har et halvårs prosjekt i kunst og håndtverk hvor litt av det er å lage rust på broen, slik som de gjør når de lager Eric Clapton Custom gitarer.

Jeg lurer på hvordan syre jeg skal bruke, hvor mye av det jeg trenger og hvordan jeg skal få stoppet det fra å ruste mer.

Må jeg ta av broen for å gjøre dette, eller kan den stå på gitaren under prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig batterisyre brukt i blyakkumulatorbatterier fra bil/motorsykkel er nok det enkleste å få tak på. Du trenger bare noen dråper så det går fint å låne fra far sin bil :) Mer effektiv og raskere effekt får du muligens om du går på apoteket og kjøper jernklorid.

/...og jeg ville ha demontert hw fra gitaren ja.

Endret av huskerikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvis brua er forniklet (virker ikke på forkrommet hardware) kan du ganske enkelt lage ei sterk blanding med hvit eddik og vann i en kjele. Så binder du et par tråder i brua og lar den henge over heksemiksturen din på svak varme ei stund, med lokk på selvsagt. Det kommer ikke til å ruste med én gang, men blir heller ganske lekkert matt. Gjorde det på Faber-brua til Les Paulen min med stor suksess. Så slipper du å bekymre deg for farlig syre og andre skumle kjemikalier.

Faber-bridge.jpg

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.