Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp med Talkbox!


GitarMarius

Anbefalte innlegg

Det er det samme som en Rocktron Banshee koster. Den kan du faktisk bruke uten forsterker, fordi den har innebygget forsterker. Jeg kjøpte en her for 900 kroner brukt. Jeg har ikke sammenlignet disse to. Man trenger strengt tatt ikke mikrofon og PA for å spille hjemme med en, men skal du få sterk lyd, må du ha det, på samme måte som du trenger det når du skal synge. Volumet på signalet som kommer ut av kabelen er omtrent like sterkt som en vanlig sangstemme. Til mikrofon kan du bruke en normal sangmikrofon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en danelectro-talkbox som funker helt ok, men ikke noe mer enn den. Den koster ikke spes mye, så kan være noe for å sjekke ut om dette er noe man vil ha?

Ang mik, så kan det være lurt med en sm57 eller en annen mik uten grillkule, det gir best resultater i følge mine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg ser etter en talkbox :-)

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1884

Denne har jeg sett på, og siden den brukes av Bl.a Slash så tror jeg det er den jeg vil ha :-) men trenger litt info om oppsett, står der at man trenger separat mic, noen forslag til en bra Mic til denne?

-Marius

Jeg har en sånn liggende, men jeg har aldri prøvd den (Smashing Pumpkins brukte den i Spectrum sist). En ting du skal være obs på er at denne sitter mellom ampen og høyttaleren. Når du slår den på kommer gitarlyden din opp av røret. Så stikker du det i kjeften og sier oa-oa-oooa - tommy used to work on the docks. Hvis du har en røramp og bryteren i talkboksen skulle gå føyker eller du kobler litt feil er det risiko for at utgangstrafoen i ampen også ryker. Rør amper liker dårlig å ikke være koblet til en høyttaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn liggende, men jeg har aldri prøvd den (Smashing Pumpkins brukte den i Spectrum sist). En ting du skal være obs på er at denne sitter mellom ampen og høyttaleren. Når du slår den på kommer gitarlyden din opp av røret. Så stikker du det i kjeften og sier oa-oa-oooa - tommy used to work on the docks. Hvis du har en røramp og bryteren i talkboksen skulle gå føyker eller du kobler litt feil er det risiko for at utgangstrafoen i ampen også ryker. Rør amper liker dårlig å ikke være koblet til en høyttaler

Riktig det du sier. Men husk at man faktisk ikke "sier" noe selv, man bare former kjeften etter de vokalene man vil "høre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.