Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Pedalboard


Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg tenkte jeg skulle fikse meg pedalbrett selv nå til uka :D og siden biltema og nærmeste musikksjappe er en time unna, må jeg gjøre litt planlegging i forkant. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en Koffert på biltema og noe treverk som hyller e.l. Men jeg har ett par spørsmål...

-Hva er vanlig standard på kjøpte pedalbrett, tar man ut pedalbrettet av esken og deretter plugger kabler i, eller har man kablene hengende utenfor?...

-Hvor gjør man av strømforsyning? (har en Boss Strømforsyning jeg kjører på en Visual Sound daisychain på Pedalene)

-Hva bruker man for å forhindre at pedalene flyr hulter til bulter nedi kofferten under transport?

-Jeg vil også veldig gjerne ha Footswitchen til ampen min på brettet, hvordan skal jeg gjøre det med kabel til den?...

-??? Tips tas mot med takk ! Er ganske grønn på HVORDAN pedalbrettet helst skal være, men jeg er ganske handy (har bygd ett par pedaler selv)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis bruker man borrelås (Fåes på biltema det også)på brett og pedaler for å montere de på brettet. Da sitter de også fast under transport. For å være helt sikker, kan du jo f.eks skjære til noe skumgummi e.l. som du limer fast i lokket på kofferten. Kabling legger man der det måtte passe og taper eller stripser de slik at de slenger minst mulig. Strømforsyninga di er jeg litt usikker på, men er det slik at du har bare et vanlig Boss-adapter og forgreiner? Kanskje ikke helt optimalt hvis du har mange pedaler. Denne er f.eks. ikke helt uvanlig.

Litt usikker på hvordan du tenker her, men du monterer fast det du kan montere fast av både pedaler og kabler. Kabel fra gitar til brett og fra brett til amp, montere du selvfølgelig ikke fast. Heller ikke noe problem å sette kanalswitchen til ampen på brettet. Hvis den har fast kabel, surrer du den bare sammen og legger oppå når det ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det jeg mente med strømadapteren er at adapteret er plugget rett inn i Boss Tuneren min, og den har også en +9V viderekobling... der er det plugget inn en daisychain til alle de andre pedalene... går fint så langt.. boss adaptret er rated til 4,5W eller 500mA ved 9V, så det skal gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det jeg mente med strømadapteren er at adapteret er plugget rett inn i Boss Tuneren min, og den har også en +9V viderekobling... der er det plugget inn en daisychain til alle de andre pedalene... går fint så langt.. boss adaptret er rated til 4,5W eller 500mA ved 9V, så det skal gå bra...

Når du da har festet Boss-pedalen, har du jo allerede festet strømforsyninga. Forgreineren kobler du til pedalene og taper/stripser til brettet der det passer. Ledninga til adapteret og adapteret rulles sammen og legges oppå brettet når det ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.