Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til god Delay- og Reverbpedal ?


viz0id

Anbefalte innlegg

Enig med at Digitech navnet ikke oser kvalitet... men når det gjelder Hardwire klassen så føler jeg at disse egentlig bare burde gå under navnet Hardwire... Føler ikke at de har så meget med Digitech å gjøre.

Har bestilt meg den Hardwire Delay'n forøvrig... gleder meg til å prøve den ut skikkelig, ikke bare på Cube'n på den lokale gitarpusher'n.

Har ikke Digitech's Timebender delay høste lovord i både gitarpresse og hos brukere? Er litt nyskjerrg på den selv. Tror kanskje at mange fordommer også er knyttet opp mot multi effektene dere, og ikke pedalene med spesifikk funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar og startet visst en diskusjon her!

Jeg er usikker på om jeg vil ha digital eller analog.

Men ang. reverb:

Testa en T-Rex Room mate eller noe i den duren, og den var jo megafet, men koster jo også 3k.

Ingen som har en slik en brukt til salgs? :D

Endret av viz0id
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha både reverb og delay ja. Det florerer av gode delaypedaler på markedet nå. Både dyre og billigere. Mitt råd er at du kjøper en med tap-funksjon. Det vil du ha mye igjen for! Selv opererer jeg med både T-rex replica og Retro-sonic sin delay på to forskjellige brett. Begge er fantastisk gode pedaler som er robuste og forholdsvis enkle i bruk. Men de koster jo også flesk. Men følg med på brukt-markedet! Når det kommer til reverb ville jeg ikke ha kjøpt noe til under tusen-lappen på lista. Det er en del fjær-etterligninger der som låter som melkespann. Fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha både reverb og delay ja. Det florerer av gode delaypedaler på markedet nå. Både dyre og billigere. Mitt råd er at du kjøper en med tap-funksjon. Det vil du ha mye igjen for! Selv opererer jeg med både T-rex replica og Retro-sonic sin delay på to forskjellige brett. Begge er fantastisk gode pedaler som er robuste og forholdsvis enkle i bruk. Men de koster jo også flesk. Men følg med på brukt-markedet! Når det kommer til reverb ville jeg ikke ha kjøpt noe til under tusen-lappen på lista. Det er en del fjær-etterligninger der som låter som melkespann. Fysj.

Som jeg nevnte over, T-Rex Room mate, har du vært borti den? Den hadde en herlig reverb lyd.

Som sagt så har jeg svært lite innsyn i hva som er bra å "se" etter av pedaler, så da blir det jo at man må prøve. Og alt kan jo låte forskjellig på sin egen amp hjemme og den man prøver i butikken så. Skal ikke være lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.