Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til god Delay- og Reverbpedal ?


viz0id

Anbefalte innlegg

Da jeg endelig hadde greid å bestemt meg på et halfstack var neste steg å finne meg en Reverb og en Delaypedal.

Har lite erfaring med delaypedaler, og ingen erfaring med reverbpedaler da jeg har brukt reverben på amp'en tidligere.

Hadde satt pris på invendinger på helt kurante pedaler, som ikke tar livet av lommeboken!

Hvis det skulle være nødvendig å vite hva slags musikk jeg spiller, så går det mest i Rock/Metal regionen.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt research falt jeg selv ned på en Nova Repeater (lillebroren til Nova Delay). Virker kurant, og fra USA får du den for litt i overkant av en tusenlapp. Demo fra ProGuitarShop her:

Reverb får andre anbefale, det bruker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter analog eller digital delay?

H20 fra Visual Sound har både delay og reverb i samme pedal. Har selv ikke testet en slik en, men de er vistnok gode pedaler. Hvis du skal ha forholdsvis enkle digitale delayer, er Boss DD-3 og DD-6 ikke å forakte. Nova Delay og Repeater er bra. Samme lyd men mindre funksjoner på repeatern. Analoge delayer er det plenty av, og Electro-Harmonix Deluxe Memory Man er knall. Sjekk denne demo'n med Peter Stroud (gitaristen til Sheryl Crow):

Reverb er Boss RV-5 en god pedal, eller hvis du ønsker å bruke mer penger (for mer variasjon), kan du jo sjekke Dr. Scientist Radical Red Reverbator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Electro harmonix sin holy grail synes eg e en super reverb pedal. spesielt til hall og sånn type reverb. DD3 er en super kurrant delay pedal. eller dd7 om du skal ha fancy input-output muligheter. du kan jo spare til line6 sin DL4. har sett den til 2500kr på finn. den har eg sett flere proffe artister bruke feks: Doyle bramhall II

Endret av maksmekker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter analog eller digital delay?

H20 fra Visual Sound har både delay og reverb i samme pedal. Har selv ikke testet en slik en, men de er vistnok gode pedaler.

Reverb er Boss RV-5 en god pedal, eller hvis du ønsker å bruke mer penger (for mer variasjon), kan du jo sjekke Dr. Scientist Radical Red Reverbator.

Litt sugen på H2O selv... nysgjerrig i det minste... men det er delay og chorus... ikke reverb.

En reverb pedal jeg definitivt kan anbefale er Digitech Hardwire RV-7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sugen på H2O selv... nysgjerrig i det minste... men det er delay og chorus... ikke reverb.

En reverb pedal jeg definitivt kan anbefale er Digitech Hardwire RV-7.

Jepp, så et youtube klipp av den og den hørtes ganske fet ut, men har ikke fått prøvd den selv enda. Digitech og Lexicon er visst eid av samme firma og Lexicon vet jo en ting eller to om reverb. De har en delay også. Føkk høres fett ut, men sliter med Digitech navnet, ha ha ha..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, så et youtube klipp av den og den hørtes ganske fet ut, men har ikke fått prøvd den selv enda. Digitech og Lexicon er visst eid av samme firma og Lexicon vet jo en ting eller to om reverb. De har en delay også. Føkk høres fett ut, men sliter med Digitech navnet, ha ha ha..........

Enig med at Digitech navnet ikke oser kvalitet... men når det gjelder Hardwire klassen så føler jeg at disse egentlig bare burde gå under navnet Hardwire... Føler ikke at de har så meget med Digitech å gjøre.

Har bestilt meg den Hardwire Delay'n forøvrig... gleder meg til å prøve den ut skikkelig, ikke bare på Cube'n på den lokale gitarpusher'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at Digitech navnet ikke oser kvalitet... men når det gjelder Hardwire klassen så føler jeg at disse egentlig bare burde gå under navnet Hardwire... Føler ikke at de har så meget med Digitech å gjøre.

Har bestilt meg den Hardwire Delay'n forøvrig... gleder meg til å prøve den ut skikkelig, ikke bare på Cube'n på den lokale gitarpusher'n.

Spent på å høre hva du syntes om delayen. Jeg savner en delay pedal hvor jeg både liker direkte lyden gjennom pedalen og lyden på repeatsene. Lo fi moden høres spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.